brucan och jyckarna

Idag slutade jag tidigt så åkte hem direkt så hundarna behövde knappt vara ensam i två timmar idag. de har njutit fullt ut - och jag med. för jag skrev mitt sista prov innan jul och alla andra i min klass har massa inlämningra kvar att göra innan lovet, men jag har redan gjort allt. så hela dagen har jag o jyckarna legat nere i soffan och myst. haha.
Sen nu någon timme har jag hållt på ich larva mig med Irma (som numera är Irmegard) eftersom hon börjar hitta på allt möjligt dumt. nu kommer trotsåldern, jag som sagt till hasse att "det händer ALDRIG min Irmafirma".. HAHA, visst.

Så hon har bitit lite på mattan så debn gick sönder i hallen, kissat i mattes säng igår kväll (hundjävel!) och ja.. beter sig inte som hon brukar - gudomligt. men, ja. jag ska inte klaga. Annars har vi tränat massa fåniga trix idag. jag håller på och lär några nya kommandon, t ex backa, död hund, hopp över mina ben och armar som ska leda till att hon hoppar när jag gör dem till en ring osv. Hon är duktig, men tjurig om hon inte k'nner för det.

Nu har jag suttit vid datan en stund och lyssnar på Bruce Springsteen - The river. sjukt bra. (pensionärsvarning?)

Även snart bara 1 termin till jag tar studenten.. har lite ångest över val om jobb och utbildning... hm.

Nu ska jag åka och jobba med barnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0