Bombax Lemon Sherbet och jag

Ja, Sherbet fick en blogg från början som min mamma skulle sköta när hon passade jycken i fråga. Hon har tappat bort lösenordet osv osv, så jag blev tvungen att skapa en ny. O vad ska jag skriva om här då? Tex vad jag och Irma har för oss, hur det går på utställningar mm mm.

Till att börja med kan jag säga att hon för tillfället är ca. 7 månader och det finaste man kan titta på.
Jag tränar henne för tillfället i lydnad o försöker få igång henne lite på jakt, just nu spårdelen. Hon är duktig fast hon är så liten i spår faktiskt.
Till lydnanden då, då går jag hos Hasse Björling i Sörljusne. en riktigt duktig man på lydnad o det går verkligen jättebra. även fast Irma är så ung har jag gjort valp/nybörjarkurs själv (lärt henne allt som höre till den, tex sitt, ligg, stå, stanna kvar, lite inkallning osv)- Nu är vi i slutfasen på fortsättningskursen och Irma är klart yngst. Här är det fot som gås igenom, (8 gånger = 1 kurs) o man ska till slut kunna vrida o vända sig åt alla håll o hunden ska flytta med. Min hund är grym. Hon kan det och sedan kör man också inkallning o de funkar jättebra. Nu känns det som jag skryter men hon kan vara lös överallt o är jäkligt duktig allmänt så ska bli kul att se hur detta utvecklar sig.

En utställning har vi hunnit vara på, ställdes ju då såklart i valpklass i Högbo bruk. Där slutade hon som BIR-valp och fick ett hederspris. bättre kan det inte gå.

vi jobbar på och för tillfället löper lilltjejen för första gången också.
Imorgon ska vi på kurs, ska försöka få upp ett klipp sen så alla ska få se henne jobba.
/ Frida "stolt matte till Bombax Lemon Sherbet"


här var hon bara liten än, o jag var o tittade till henne första gången hos CArl-Gunnar och Monica Stafberg. Tack för att jag fått tagit hand om henne!


Kommentarer
Postat av: Roger O Nilsson

Hej Frida!

Det här såg väl tjusigt ut=)! Följer utvecklingen med spänning! Vi syns!

2008-10-02 @ 14:28:19
URL: http://web.telia.com/%7Eu43601138/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0