en helt vanlig lördag...

Imorse var vi ut i skogen med hundarna och släppte dom ett par timmar. Basse fick upp ett kort drev och fick med sig Irma, hon hade däremot inte lika mkt skall som han. Ska sätta igång på riktigt nu och åka o släppa henne själv på skogen, efter inrådan av min "handledare" Roger O, så att hon ska få använda sin egen näsa o inte bara förlita sig på Basses...

Irma har börjat gå in i lite höglöp så nu är hon åtskild från vår enda hanhund - som inte riktigt fattat vem det egentligen är som löper av de tre tikarna hemma.

Sen drog jag och Niclas till stan och skulle kolla lite, men hittade inget speciellt så istället blev det att fira Kanelbullens dag och vi åkte upp till Roger och kolla in hans valp litegrann. Blue Badger´s Confidence. (jätteliten än och jättesöt men en riktig bitch)


När jag har kommit hem har jag  varit ute och träna Irma lydnad en sväng på plan härvid, och försökt träna lite inkallning.. Hons pringer fortfarande LITE för långsamt, och isdag var hon inte taggad att göra något åt det. Men all den andra lydnaden går bra och det är väl bara att ha tålamod med det andra.
Nu blir det lite plugg och tidig kväll, jobbar imorgon så..
Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0