Bombax On Air

jajjamän. Hon är inte normal på en fläck, en blandning mellan vinthund och tysk mer än borderterrier.
Hittills har hon:
huggit mig i läppen
huggit mig i handen
tuggat sönder Irmas öron
skällt och bitit på grävlingsskinn
bitit huset överhane Basse i läppen
gnagt sönder på bordet
gnagt sönder på listerna
gjort Irma galen 6438756287 ggr
gjort mig galen 47567567834648 ggr
fått mig att skratta 8978 ggr
fått mamma att säga "men vilken jävel" 67846387 ggr
fått mig att tänka "hon är inte klok nånstans" 357 ggr

Men, det är ett jävla tempo. och det är sjukt kul. Hon är galen i bacon, och då menar jag galen. hon är galen i att springa. vi kör fullt ut på att ligga i soffan och vila, och de är bra för då passar matte på att vila också., man måste ju vara med valpen så... det ägnas min tid åt nu.

Irma blir galen på henne... men när hon sover, då får man tårar i ögonvrån.
inte för att hon ligger stilla då heller. nej, då springer hon i sömnen och voffar.
men när hon är trött kan hon ligga på mammas mage och bara vara snäll.

Just nu tränar vi bara sitt, "här går vi" (utomhus, hon är lös) och NEJ. Nej sitter riktigt bra.... men ute blir det ibland, "duuuu kan.... inte ta mej" osså springer hon åt andra hållet istället för efter mig.
Lillhöna.

och sen valpen kom tar Irma varje chans för att slippa henne. på natten är det ju bur som gäller. så nu måste jag hålla om Irma hela natten, annars väcker hon mig. sen på morgon måste man pussa på henne en stund, annars blir hon ledsen.

Jag kan säga att detta blir en utmaning men Irma är skitduktig och hjälper till o donar med Rakel så det kommer nog bli bra - till slut.

Irma ska på utställning till Skellefteå den 3e maj med Monica och C-G. ska bli kul att se nhur hon beter sig utan mig. Hon har i princip inte gått en promenad med nån annan än mig. och hon lyssnar inte på någon annan heller. mamma får damp på na :)
nu ska jag skriva argumenterande tal i Svenska. ska prata om att man borde förbjuda importen av gatuhundar till Sverige.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Som svar på frågan; Jag köpte den gråa på Ginatricot :)

2009-04-06 @ 15:55:46
URL: http://klaraahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0