värme

sjukt varmt ute idag! men vid 12 var jag rastlös så då tog jag med mig Irma och Viktors parson Tilda på en långrunda. Sprang först 5 km sen gick vi 5 km efter det... Tilda blev lite trött, men hon fick bada mitt i innan vi gick sista biten! Nu har vi kommit in och de ligger och sover och snarkar - båda två :)

Det är ett bra område Söderala där jag bor eftersom att det finns mycket skog och liknande. men idag när vi var ute så var det ju såklart ett får som smitit så jag var tvungen att koppla Irma för hon trodde tydligen att det var en muterad grävling eller nåt...

Igår var vi ute 2 h i skogen och plocka blåbär,. jag och mamma... Hitta litegrann, men roligast var n'r vi kom fram till tjärnen och Rakel och Tilda badade och simmade som idioter.
Jag övningskör för fullt och det går framåt hela tiden! jag längtar tills jag får körkort!

Utställningsmässigt nu ska jag ställa i Vallentuna om 23 aug, sedan Högbo och sedan Sundsvall i oktober. Till helgen ska jag släppa Irma på grytprov och den 15e ska jag åka till Järvsö och Hillary och Irma ska få göra MH-test! Mycket hund på gång! Roligt!


Viktors Tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0