Hur det är att leva med tre terriers...

1) Smilla 13veckor är med ute i skogen på långpromenad, lös. Jag vill rasta lite vid en tjärn, tjärnen är täckt av is. Eftersom jag vet vad det är för typ av hundar jag har skaffat mig så slår jag sönder isen längs med hela stranden o ca en meter ut. Ingen hund ska råka komma ut på isen så att den sedan går sönder, o ja ni fattar. Vad gör då mammas lilla Smilla? Först går hon fram o ska dricka vattnet, det är okej.. när hon sedan inser att DET GÅR ATT HOPPA I!!!! Så dyker damen i, simmar runt som en galning o är hur lycklig som helst... det var inte matte dock. När hon väl kommer upp igen EFTER EN LÅNG STUND, är hon superglad. Okej????!!

2) Hittade en stympad kanadagås häromdagen, som räven antagligen fått fatt på. Utan hals o huvud och uppfläkt i bröstet.. Okej, inbiten hundintresserad 19-åring som man är, tar jag tag i gåsen och trissar min lilla Smilla, 13 veckor, som sagt. O hon blir galen! kastar sig runt o skäller o donar och jag står där o berömmer.. precis då en gubbe går förbi o undrar vafan jag gör..

3) samma gås får rakel, 10 månader, syn på under hennes promenad.. Ja blir lite orolig o tänker usch nu rullar hon sig väl. Icke. Istället får hon för sig att det MÅSTE VARA VILT HÄÄÄÄÄÄÄR!!!!!!! så hon drar iväg i hundra nittio åt et helt annat håll o driver.. ABSOLUT INGENTING! hej spökålder.

har jag nämnt att jag älskar mina galningar över allt annat? tur att Irma är någorlunda uppfostrad iallafall :)
här var hon bara liten än, o jag var o tittade till henne första gången hos CArl-Gunnar och Monica Stafberg. Tack för att jag fått tagit hand om henne!

bli dock inte lurad av hennes yttre.. Tog månader efter att hon kom hit för att hon skulle sluta morra och bita en när man la na på rygg....

Kommentarer
Postat av: Linda & Deamon

Dom är ju bara fööör härlig ibland ;)

2009-12-13 @ 16:31:50
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

hahaha seriööst, anna anka är ju stöörd hon :P

2009-12-18 @ 13:17:42
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Guud vad kul :) Fattade jag rätt nu? Att det är Irma som ska paras? :) Med vem? Guud vad kuul :D

2009-12-22 @ 14:14:59
URL: http://deamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0