Vinthundar

Jag har blivit lite frälst i vinthundar.. Vet inte varför, spanat in flera olika raser under utställningar på senare tid och blir liksom bara mer o mer kär :)



Men sen äre ju frågan om det är en ras för mig.. Som vill jaga och vara ute i skogen och köra lite lydnad och ev agility? Njaaaääe.. Men fin ärom, speciellt whippet gillar jag :) Började nog med att jag träffade en saluki, och de gör man inte så ofta.. Sedan cyklade jag genom marma några veckor då jag passade mosters hundar - och då var det åtta stycken ute på en gård och sprang och lekte.. Och då såg jag ju till att träffa tjejen som hade dem - och gud vilka hundar! Jättemysiga! :)






(bild: signumwhippet.com)

Kommentarer
Postat av: Linda & Deamon

Anmälde du dig igår? På den som finns ute på Bruks hemsida? :) I så fall är det den jag tänkte gå i våras men det var för få anmälda :( Men hon funderar ju på att köra i vinter och ha det inomhus i mohed men då blir det ju lite dyrare kursavgift + hyra av hall, men jag sa åt henne igår på medlemsmötet att jag lätt kan betala lite extra för hyra av hall om det blir i vinter :)



Har aldrig hållt på med agility jag heller, det jag kan har jag läst mig till och sett några filmer om det. Vi är bara amatörer, så att säga :P Men både jag och Deamon tycker det är så jädrans kul och vi har tränat in många av hindren redan :) Men som du säger, det skulle vara bra att ha en grund att stå på och lära sig ''från början'' liksom :) Hoppas det blir av med kursen nu, så vi slipper vänta till våren :/



Annars kan du ju vara med på inomhusträningarna som agilityn har kanske? Jag frågade om man kunde vara med även fast man är amatör och det kunde man :) Vi ska försöka fixa inomhusträningar till lydnaden också för de i SBK, är du intresserad? :) Är du medlem i SBK? :)

2009-10-20 @ 20:32:40
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för din röst! Va händer hos dig imorgon då?

2009-10-20 @ 21:18:57
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Okej, ja men då är det samma kurs vi är anmälda till :) Vi får hålla alla tummar och tår för att det blir av, skulle verkligen vara jätte kul!! :)



Har inge pengar på mobilen så kunde inte svara på ditt sms, sen provade jag ringa när jag var hemma hos mamma men kom inte fram? Har du varit ut till skogs utan mottagning kanske? :P

Det skulle vara jätte kul att ses men på fredag och resten av helgen är det fullt upp, men någon annan dag då? :)

2009-10-21 @ 19:25:39
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda

Inne på Bruks hemsida nu: VI VILL INTE GÅ I IDE, ELLER HUR? 2009-10-21

Är på gång! Intresserade av lydnadsträning anmäler till mig, [email protected] och de som vill träna agility inomhus kontaktar Eva på [email protected]

Men platsantalet är begränsat så, först till kvarn.....

Helena PR

2009-10-21 @ 21:01:25
Postat av: Linda & Deamon

Alltid lika mysigt att gå i skogen, det är livskvalité :)



Ja någon dag läre ju båda kunna :) Går du i skolan fortfarande?



Du får berätta sen vad Eva sa, Vad frågade du? :)

2009-10-22 @ 12:26:16
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Hej, hej!

Joo, det är rätt kämpigt just nu..

Har ingen motivation till nånting just nu känns det som så jag vet inte hur jag ska göra med agilityn än.. Men det känns som att jag vill gå mer än att jag inte vill gå, så jaa.. vi får se.. Har inte blivit så mycket träning de här senaste två veckorna, så det är en sjövild Deamon som släpps ut på planen i så fall, men det kan ju vara en rolig syn det med, haha.

2009-11-16 @ 12:06:14
URL: http://deamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0