SE J(GS)CH

jajjamän, Irma blev ju det iochmed att hon blev finsk champion efter sitt A50 i Finland i somras. Men, jag är ju som jag är, så idag skidade vi ut till ett tiotal gryt för att få till ett naturprov till henne....
När vi hållt på hela förmiddag, gryt efter gryt efter gryt, och alla varit tomma eftersom rävarna var ute o spatserade i de fina vädret, gav vi i princip upp. Men sa att, vi kikar ett till, annars åker vi hem...
Sagt och gjort.
Och efter ett fint jobb sprängde Irma två finfina rävar, men tyvärr så höll inte skytten samma klass :P två bom på den första... den andra som kom hade turen att skytten i samma veva bytt ställe, och då ramlade... och bommen var ett faktum. lite surt för Irma som gjorde ett sånt kalasjobb, men lika glada är vi för det! För nu är hon jaktchampion PÅ RIKTIGT i Sverige, och hon har visat prov på fint jobb och god förmåga! inte ens skråma, men hon fick ändå duscha med grönsåpa när vi kom hem...
Nu ligger både tikarna trötta efter en otroligt givande och rolig dag i skogen!!!!
och jag, fortsätter förundras över den mest allrounda borderterrier jag iallafall vet om...

Kommentarer
Postat av: Rosa , Cappie,TomTom & Royz

GRATTIS tjejer , bra jobbat

2010-12-31 @ 15:15:53
URL: http://www.frisegardborder.be
Postat av: Rosa , Cappie,TomTom & Royz

GRATTIS och bra jobbat tjejer

2010-12-31 @ 15:22:38
URL: http://www.frisegardborder.be
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Haha, då är ju t.o.m. jag nöjd: bra resultat för dig och ingen räv kom till skada!!! Kan ju inte bli bättre!!! =D

2011-01-03 @ 00:26:33
URL: http://www.yoggithedog.webs.com
Postat av: Johanna

Stort grattis till dig och Irma! Men störst grattis till rävarna!

2011-01-03 @ 22:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0