10 dagar gammal...

och idag öppnade vi ögonen...
Det är svårt att få till så det syns på bild, de är ju så små... Men här syns det iaf tycker jag!



Dessa godingar är såå himla underbara... Idag har de legat med mig på soffan och kollat på film... Irma vill inte ligga på soffan hela tiden, då det blir för varmt, så hon ligger precis nedanför.. Men då och då hoppar hon upp, matar valparna i min famn, slickar så de bajsar o kissar... sen efter en stund är det för varmt, så då hoppar hon ner igen.. o så fortsätter det... Aldrig att de blir en kissdroppe på mig alltså - helt fantastiskt!

idag fick de också premiärklippas klor på de små...



Sen ska man alltid ligga PÅ varandra. Blir mkt mysigare då... <3



Jag blir också helt fascinerad av Irmas mamma-instinkt.. Ju äldre de blir desto mer självständighet ser man att hon ger. Förr låg hon ALLTID i "kojan", men nu när de kan krypa lite ligger hon ofta sådär.. precis utanför på bädden... bebisarna skrek lite i början för de ville ha mat, vände hon sig om så de fick nära till tuttarna.. Nu kryper de ut, äter lite och stimuleras till nummer ett och två.. sen kryper de tillbaka in till kojan igen. Där ska det vara lugnt och tryggt. När ja kommer dit pratar jag snällt och klappar lite försiktigt... Förstå vilken fördel det är sen, att ha valpar som trivs att ligga i bur och vara i lugn och ro redan när man som valpköpare hämtar dem...

lägenheten kommer mer och mer i ordning... och jag läser en 7,5 hp kurs Lingvistik. Roligt och intressant!!
Annars vet jag att de är väldigt många som läser här, men väldigt få som lämnar kommentar... Lite otrevligt, tycker inte ni?!?

Kommentarer
Postat av: Malin



Första bilden speciellt var ju sååå GO!!

Det händer så mycket hela tiden med valpar,

den ena dagen är inte den andra lik. Passa på

att njuta - snart börjar tiden när det blir mer

för dig att göra ;o)



Hoppas att ni kommer att trivas i lägenheten!



Visst är det jättetråkigt när man ser hur många som

är inne o läser på bloggen, men det bara är ett fåtal

som skriver... - många som är nyfikna på oss ;o)

2011-04-11 @ 07:52:35
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Skalman

Jag är ingen stor bloggkommentator, nej. Men jag gillar dig och dina valpar. Och Gustav förstås. Hälsa honom att jag är mycket ledsen att jag inte kunde vara med på konstgräspremiären i går.

2011-04-11 @ 13:58:54
URL: http://myrmarker.blogspot.com/
Postat av: Malin

Vad söta dom är :D

2011-04-11 @ 14:26:25
URL: http://yodah.blogg.se/
Postat av: Mickan

Åh så söta! jättenyfiken på vad de ska få heta! ;)

2011-04-11 @ 18:54:10
URL: http://miraochrut.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0