Norge, Finland och lite sånt...

Nu är det en och en halv arbetsdag kvar, sen drar jag, Rut, Irma, Rakel och Lennart med sin Kalle till Norge och startar prov. Rut får vara la med och lukta lite nytt och känna sig delaktig... håll tummarna åt mig nu - jag är ju redan nu medveten om att de nästan är löjligt hårda i Norge, ett fruktansvärt bra hundjobb kan ibland ändå bara tilldelas ett förstapris utan cert. men men, man ska se det mesta är min inställning och det ska bli kul att se hur de går till och kika på lite nya hundar!



jag får rapporter från Finland att man är så himla nöjd med sin irmavalp. Tuff i psyket och viker sig inte i första taget - roligt att redan se att Irma och Kalle lämnar efter sig så fantastiska temperament... Rut går verkligen inte av för hackor. Tuff, alert, hård och smidig i kroppen och väldigt samarbetsvillig när jag ber om det - men i släppen så är hon så jävla duktig att jobba självständigt. är nästan så man inte vågar tro på att de är sant....


älskade, älskade hund. Jag har idag bestämt mig för att Irmalinjen ska alltid finnas kvar hos oss. Det är såhär borderterrier SKA VARA! fantastiskt att Rut plockat med sig alla Irmas fina sidor, nu hoppas vi hon håller fast vid dem till vuxen ålder också!


sen kan hon vara lite konstig ibland.. detta ser ju... bekvämt ut?



fantastiskt fint huvud... Och inatt tappade hon sin första tand!



roligaste just nu är att hämta saker åt matte, tycker Rut. Denna lilla tygråtta vann Irma på agilitytävling men Rut knyckte den direkt!

Ikväll väntar jobb och uppladdning inför resan imorgon...

Kommentarer
Postat av: Helena PR

Håller tummarna!!! Lycka till! ;)

2011-07-21 @ 13:58:06
Postat av: Malin

Härliga bilder på Rut! *goding*



Ha en trevlig resa, jag antar/hoppas att du vet att reglerna för införsel av hund i Norge har ändrats..(?) Att dom skulle vara "löjligt hårda" på grytproven vet jag inte riktigt om jag håller med om alltid - mest löjligt inkoncekventa...



Alltid kul med trevliga valprapporter, bara fått bra

rapporter ang FAB5-valparna oxå!



Hade det inte regnat på TVÄREN, så skulle jag vart

ute o lagt spår nu, men nån hejd får det vara på det

hela.. Odie är sjukt duktig i spåret, du kan kika på dom senaste uppisarna - lääänge sen man fick nån

kommentar av dig hörru du du GOSSE! ha ha ha



Håller på med en ny blogg-uppis istället.., har en

dålig dag.. bläää...

2011-07-21 @ 16:42:57
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Linnea

Vad Rut blir stor! Ska bli så himla kul att träffa er igen, när det nu blir?! Vi får höras på telefon!

2011-07-25 @ 21:15:53
Postat av: Eva-Stina

Här i Piteå har tänderna oxå ramlat ut och en del nya tittar fram. Det tuggas och tuggas på allt från katten till smutsiga strumpor men bäst av allt är mattfransar. Därav Kiwis nya smeknamn, Franstuggen.

Valppälsen är avtrimmadm, mustaschen börjar växa till sig men är fortfarande rätt så gles.

2011-07-31 @ 20:03:05
Postat av: Malin



*ho ho*



Nu vill vi allt läsa om alla agility-tävlingar

och annat ni haft för er..

2011-08-01 @ 19:00:48
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0