dåligt av mig...

ja, livet rullar på av bara fan nu. Jobbar olika tider hela tiden, och direkt jag kommer hem från jobbet eller innan jag åker drar jag iväg med hundarna på äventyr. Agility, lydnad är väl det som mest står på schemat nu, men även viltspår med Rakel måste kommas igång med.

I helgen tävlade vi agility på lördagen, bra förstalopp med lite dålig fart på Irma tyckte jag - så en andraplacering och vår första pinne i agilityklass. Andra loppet GUDOMLIG FART och sånt fint jobb. men vid en dubbel tunnelingång pekar jag armen dit jag vill ha henne men bröstet åt den andra. Irma följer bröstet (precis som hon ska men matte är ju jävligt klantig) och blir diskad.

ikväll var det dags igen. Irmas första lopp, liiite dåligfart tyckte jag, men ändå 10 sek tillgodo till referenstiden och de blev både vinst och pinne! Kul!
Andra loppet hade nån fälla men JÄKLAR I MIN LÅDA vad hon sprang, slalomet är fortfarande bara godkänt och inget mer. Men tror ni inte att vi fixar RIKTIGT snygga byten, och tempot håller hon i. En dubbel tunnelingång. OCH VAFAN TROR NI JAG GÖR? Pekar med handen dit hon ska men vänder bröstet åt det andra. och resultatet blev precis som förra gången då, ghon springer dit hon ska nämligen åt de håll ja har bröstet... snacka om att hja blir less på mig själv. Diskade ju oss där men körde ändå klart - ååå gud vad fint hon gick. En slutraka som hon kutade själv testade jag och hon var skitduktig och släppte bra.

Oavsett fick vi med en pinne och hon gör så fina jobb och släppen börjar bli riktigt bra så nu längtar jag till nästa onsdag då nästa tävling är.

Rut är mest som en bordercollie o vill ha ögonkontakt och nu hoppas jag att jag kan bevara hennes fina arbetslust!


Kommentarer
Postat av: Malin

Heja heja - en blogguppis!!! =)



Grattis till pinnar!

Men du får nog tusan lägga av med att gå runt o peka

med brösten *ha ha ha* sorry, retas bara!



Nu måste du ju få tummen ur och blogga några bilder

på Rutan oxå! Hon är väl vuxen nästa gång det dyker

upp nån bild.. hmmm



Ha det gott & mys med McG - Mr Eltejp och ha en

skön midsommar, med betoning på skön he he he

2011-06-23 @ 00:06:49
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0