lugnet sveper över Nydalahöjden...

förutom över Rakels bädd, där det bäddas ganska konstant... ibland bäddar hon också åt Irma, åt mig i sängen och senast för en stund sen gav hon sig på mitt fina renskinn i soffan! Men där sattes det stopp!

Ibland går hon dock med på en bild, även om man får truga....



I Irmas mage är det full aktivitet - det lever verkligen om där inne... de senaste dagarna knorrar hon varje andetag, jag tror de trycker på bra de små rackarna ;)



således hittar man alltid Irma liggandes i den här ställningen nu. Huvudet högt, ihopklämd med stöd mot magen - det är grejer det! Favoritstället att sova är förövrigt just renfällen, där de är varmt och mjukt utan behov av att bädda (om man inte heter Rakel alltså...) Irma har annars heller inga tankar på att bädda, hon tycker de duger bra som jag lägger filtarna...



detta är för övrigt Irmas mage och tuttar nu :) stooora och fina, och MÄNGDER av mjölk som rinner till... (varav Rakel nu fått slickförbud - hon är annars gärna där och slickar lite = rinner mjölk ÖVERALLT!!! ;)

Igår flyttade vi in i vår nya lägenhet, i princip allt är klart inför nedkomsten av våra små älsklingar...

Massor av folk ringer nu, varav jag börjat styra upp alla på lista och nu är det bara att vänta och se hur många av varje det blir.. Både tikar och hanar har folk hört av sig för, men inget bestämt förrän de är födda och vi träffats personligen... men vi hoppas åtminstone på 4-5 st, varav typ... 4 borde vara tikar ;) haha!
Nu ska jag plugga vidare - anatomi och fysiologitenta på fredag!

Kommentarer
Postat av: Rosa , Cappie,TomTom & Royz

Oj oj vilken magge :-) så spännande

2011-03-29 @ 16:57:23
URL: http://www.frisegardborder.be
Postat av: Mia

Käre söta vilka runda & goa damer !!

Vi väntar med spänning på nedkomst eller ankomst kanske...;)

Kalle håller tummar & tår att det blir många fina tjejer :))Så alla valpspekulanter blir nöjda och glada..

Tusen kramar från oss

2011-03-29 @ 17:07:24
URL: http://www.bjarvarnas.se
Postat av: Malin



göta petter - vilka tjockisar!

Flytt och nu inte mindre än 2 kullar

- du lär ha huset fullt med valpar!

Hur länge är det mellan dom? Irma först?

Jag tror det blir på söndag ;o)



Terrierhanar har väl "sina sidor" -

o tikarna sina.. Det spelar ingen roll

vilket, i min flock accepteras inga fasoner!



Såg du lillfisens hållande av apport?

2011-03-29 @ 17:27:05
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin



.. jag tror fortfarande på söndag ;o)

Då håller vi tummarna för Irma-tikar, men man kan

ju inte beställa vad man får - man ska vara glad

att man får friska valpar, det är ju det viktigaste!



"Nöta lydnad" - nej, men kan man leka fram saker som

man kan ha nytta av senare så varför inte? Oavsett

om det är tänkt att tävlas lydnad eller ej så SKA

mina hundar vara MER än allmänlydiga - det har du

nytta av resten av hundens liv, såväl i vardagen som

i jakt etc.



Du måste meddela när du fått smått - då kan vi klura vidare på namn *break a leg*

2011-03-30 @ 09:25:10
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0