filosoferar...

intressant hur mkt valparna utvecklas för varje dygn nu. När de precis började lära sig gå, vid 3 veckor till nu - när de kan rejsa, rejsa, rejsa, bita, hoppa efter matte, träningsskälla, slåss med varandra oavbrutet två timmar innan de till slut (tack och lov) somnar mitt i leken av ren utmattning. Detta är terrier när de är som bäst! :)

Mkt tåga i valparna, idag när vi var ute kom det en sopbil som skulle tömma sophusen på området. Det skramlade, lät, dunsade och bilen i sig luktar avgas och hela miljön är rätt... tuff för en valp på 6 veckor skulle jag vilja påstå... men inte en tillstymmelse till rädsla, istället spetsar alla öronen - går med bestämda steg framåt mot bilen o bjäbbar till som att "hörrududu! Här är det vi som bestämmer!". Jäkla skön stil! Tänderna börjar komma fram helt nu till slut, utom på Rut som verkar tycka att tänderna ska komma sist i utvecklingen.. men nu har hon snart alla mjölktänder framme hon med :)

Igår blev de då sex veckor, och ja, tiden går fruktansvärt fort! I helgen ska de få träna att åka bil och få följa med till Gustavs syster med man och barn och bo i hus ett par dagar... Vi får se vad barnen tycker om småttingarna... jag tror att de blir rätt mkt mys om jag känner barnen rätt :)

Nu ska jag en sväng till skolan och träna på fonetisk transkribering och sen ska jag jobba ett par timmar ikväll. Husse är hemma med valparna och irma och skriver sin C-uppsats! Nu är de snart klart!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0