tiden. var tar den vägen, egentligen?


herregud, jag känner mig som en gammal kärring när jag tycker att tiden bara rasslar på!

Jobbet går kanon, jag är så glad i våra fina ungar på förskolan och njuter av att få vara med och se deras utveckling - för varje vecka! Simskolorna går också finfint, fått mycket beröm av föräldrarna i år, då jag har valt att lägga om ännu lite mer teknikträning och de är verkligen roligt när man får så mycket uppskattning!!

Engelskakursen jag läste är nu klar, jag läste heltid i fem veckor samtidigt som jag jobbade heltid, i fredags kom domen (läs BETYGET!!!!). Läraren var nöjd med min insats och han var verkligen inte snål med berömmet den herrn, MVG i hela kursen och nu är det bara att njuta av att inte ha plugget vid sidan av jobbet ett par veckor.

Irmas lydnadsklass-3 träning går sakta men säkert FRAMÅT och hon är en helt ny hund. attityd så in i bomben och jag njuter till fullo av hennes härliga energi ute på plan! Min fina hund!

Jag och Rut donar på med våra insättningar och "lugna-ner-sig-träning", då inte farten är något direkt problem hos denna hund iaf!

Idag har vi varit på en långpromenad genom skogen, på eftermiddagen snöade det så ska bli kul att se om de kommer något mer.

Rakels valpar växer och frodas på Kennel Bombax, ska bli spännande att följa deras utveckling... men främst längtar vi som galningar efter vår egen Toka-Rakel här uppe i Umeå. Den hunden fyller en stor bit av mitt hjärta!

Imorgon ska jag vara på jobbet 6.15, så jag åker strax innan sex.... Denna tiden på kvällen är det snabbpink med hundarna och sen i säng - så även denna dag!

Rut har för övrigt löpt, och är väl nu i slutfasen och som standard som alla mina tikar gjort (en gång sen aldrig mer ;) skedde igår. PINKA I SÄNGEN GJORDE DEN LILLA LUSEN!!!
Hm. Som tur var hade vi bokat tvättid redan så de gick ganska smärtfritt ändå!

Kommentarer
Postat av: Monica

Vilken seger med ett sådant betyg under de förutsättningar ni haft! Ha en fin vecka på jobbet! Kram

2011-11-21 @ 08:33:36
Postat av: Lisa

Ja de e verkligen ett pusslande för att få vardagen att gå ihop. Nu när de e så mörkt och få ljusa timmar får man pussla helger oxå för att hinna ut med hundarna med när de e ljust!

2011-12-02 @ 15:02:15
URL: http://www.freewebs.com/lisaedvardsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0