från noll till hundra...

Jag går lite på rosa moln just nu, trots att jag har alldeles för mkt att göra med plugg och jobb.
Irma och jag har börjat träna med en annan tjej på klubben och jag har en ny hund! Eva har kommit med några tips och råd, vi har tränat korta små moment varje dag.
Och alltså - HOM ÄR OUTTRÖTTLIG!

När jag pausar för vi ska vila och snacka lite skit, hoppar Irma konstant på mitt ben och krafsar och piper... "mer matte, MER MATTE!". Jag blir så glad att tårarna rinner på passen. Irma är verkligen en HELT FANTASTISK lydnadshund när hon är som bäst, och nu verkar det som att de är mer vardag än undantag med den attittyden! Tidigare har vi lyckats pricka ett par gånger då hon varit på topp, och då har hon ju haft 191 poäng i ettan, 10a på allt utom LF.

Nu kör vi småsvängar varje dag med vittring, fjärr och position. Snacka om framsteg! Å! Blir lycklig bara jag tänker på det!

jag har tänkt ta det lugnt, köra in henne ordentligt i trean och sen starta första utomhustävlingen 2012 på våren då. Då har vi en ärlig chans - hoppas jag. Jag anmäler om hon är färdig, annars väntar jag!

Rut och jag kör på, det går bra, hon gör fina framsteg - de störtsa problemet är belöningar. Rut är nämligen så lättbelönad att om jag plockar upp en kotte i skogen och ber henne göra något för den så gör hon VAD SOM HELST; MÅSTE MÅSTE HA DEEEEEEEEEEN!. Och ja, ni förstår alltså att hon blir väldigt hetsig väldigt fort när vi tränar = terrier deluxe. Och ja, mkt hopp och lek, som de ska vara men ja... vi tar oss framåt sakta men säkert.


På Kennel Bombax har Rakel fått valpar igår, två hanar och två tikar.
Fader till dem är samma hane jag hade till Irma, Bombax Kardinal, en superborder med det mesta i meritväg! (bla nordisk jaktchampion och utställningschampion!!!)
Är man intresserad av en valp ur denna kombination så kontakta kennel Bombax eller mig så förmedlar jag kontakt!



kan inte förstå att Rut är över 6 månader nu.. satt och kikade tävlingar inför vår lydnadsdebut och inser att sista januari får hon faktiskt starta! Absurt men ROLIGT!

Det är lite tomt i flocken nu utan Rakel, men desto mer tid får de andra tjejerna... Jag hoppas träningen fortskrider som förväntat nu!

Vi har också fått goda nyheter, husse har fått vik som det han är utbildad till (gymnasielärare historia/samhällskunskap) i 4 månader - HELTID! Himla roligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja vi har det inte så lätt vi med lättbelöndade hundar. Men så har vi desto roligare :)

2011-10-26 @ 17:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0