lite mycket nu... för mycket.... njaaae.

ÅÅÅ! Förra helgen var vi och körde agility och superIrma (ibland iallafall!!) blev uppflyttad i agilitytvåan och tog en pinne i hoppklass 2! KUL :)
Uppfyllde målen vi hade med agilityn, nu hoppas jag få lite mer trycka under fötterna på henne när vi försöker klättra upp till klass 3!



my sunshine v

Annars är jag på ganska bra humör idag. Rut har tränats att sitta i bur i bilen och vara ensam, inne i lägenheten medan jag varit ner i tvättstugan och tvättat... osv osv... och idag skulle hon sättas på prov. Jag började 10.30 så åkte inte förrän strax efter 10. Husse skulle komma hem strax efter 14.00, så de passade idag perfekt att lämna alla hundarna ensamma till husse kom hem från jobbet!
Stängde av köksdelen (Irma och Rakel gör ju ingenting, men eftersom Rut skulle vara så länge nu så ville jag inte börja ha henne att bita på något) och la dit bädden, vattenskålen och en varsin liten tuggpinne. När jag gick tuggade alla för fullt på sina pinnar, och när husse kom hem hördes det inte ett pip förrän han kikade fram och hejade på dem! Så glad och lättad, för mig är detta lite av ett "kritiskt moment" eftersom jag bor i lägenhet... men man har verkligen en stor fördel av att ha de andra hundarna som är så trygga och duktiga - de har ju sällskap av varandra.

Annars brukar de oftast hänga med mig på jobbet och sitta i bilen och följa med lite på utflykter osv, men jag vill ändå hålla uppe så de också är lugna i lägenheten - för ibland är det lämpligast att ha dem här!

Rut är ju nu strax över 6 månader och nu har jag börjat ställa än lite mer krav på henne. Hon är en glad, lycklig och arbetsvillig kamrat och på söndag ska jag ut på bruks och testa henne lite extra...

Nu har jag precis ätit middag och ska bara packa ihop alla hundgrejer, sen drar Irma och jag till bruks och tränar inför vår start i LK3. Pepp!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul! Grattis!!! :)

När blir det start i trean?

2011-10-05 @ 20:15:31
URL: http://leevande.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0