Nya buren... jobb... skog... bad...

Det är mycket nu. Nya buren har ÄNTLIGEN kommit efter många om och men.



Nya buren med instegsskydd. Hundarna sitter kanon, så vi är nöjda. Nyfiltar fick dem, och nya skålar som är skvalpfria! Vad underbart de är att slippa tömma oc h fylla på vatten i skålarna hela tiden. Nu kan de vara kvar i skålarna fast jag åker!

instegsskydden drar jag och låser fast i burdörrarna medan vi åker. Vilket också gör de kanon ifall hundarna ska sitta kvar i bilen och jag vill ha luckan öppen. Då kan de sitta kvar så, det kan dels bli skugga ifall solen skiner (o de inte är mitt i sommaren, men som nu som det är höst) och annars så nu när de är med på jobbet och de är FULLT med katter vill jag ändå ha luckan öppen, och då funkar de kanon. De ser inte ut till katterna och slipper sitta där och trissa!





för övrigt är de OMÖJLIGT för mig att ensam ta ett gruppfoto... iallafall när man vill ha ett utomhus.
När jag till slut får Rut att stanna och inte ha fulöron som hon alltid lyckas få då jag ska fota - har det ALDRIG ANNARS - så tittar ALLA åt fel håll.. suck... och annars blir de såhär:



"säg varsegoo, säg varsegoo mamma, de prasslar här i skogen!!!"



Rakel tycker att bara för att det spöregnar hela veckan kan man INTE missa ett tillfälle till att bada... så länge isen inte håller kan man bada, enligt Rakel the Girl.



och Rut finaste, gulligaste sötnöt. Har en stor jävla fördel. ARBETSGLÄDJE! Så kul och tacksam! Det visar sig bland annat i att oavsett om hon står en meter i från mig eller tjugoen meter ifrån så hinner hon accelerera till FULL KARETA! Nu springer hon ifrån både Irma och Rakel... jäkla tokhund!



Irma kör en egen lek nu "ignorera Rut". Den går ut på att oavsett vad som händer eller sker, så ignorerar man Rut. Rut bjuder allt hon kan, vilket innebär rejäla tacklingar så de smäller i morsans revben, bett i öronen, försöka knycka ben osv osv. Ganska intressant lek.
Ibland, kan Irma bjuda till och leka lite. Mest för att hon själv vill - och då går leken bara ut på att Rut ska ligga på rygg och Irma ska hålla fast henne i strupen. Mamma bestämmer... och de gillas!

Jag vickar ute på en förskola i Flurkmark, två mil utanför Umeå, och har haft ett vik på en månad. Igår blev det bestämt att de ska bli förlängt med närmare fem veckor! kanonroligt och jag är så glad att jag får vara där ute!
Det var allt för oss, kommentera gärna så jag vet att ni kikat in :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Madofi-dogsen tackar för rösterna!



.. o du får då allt träna mer på att ta grupp-bilder

- DET GÅR! Vill se ett nytt försök snaaart igen!



Rutan - sötnöt, Fullt ös - medvetslös!*känner igen det*

Är det bara som det ser ut eller har hon "bleknat" en

hel del? ha ha Rakel är som Fido - OM isen håller så kan

man ju göra allt man kan genom att kuta runt så den ger sig...



Härligt att buren äntligen är på plats!

måste tyvärr vara liiite störig o fråga - Varför beställa "alla" sina burar med att dörrarna öppnas inåt??

Min bur är specialbeställd o jag bad om att få dörrarna på "andra hållet" - utåt, så kan man öppna o greja i båda burarna samtidigt + att jag var så "besvärlig" så att han fick byta låskonstruktionen så att han satte i lås som går att "sätta lås" på.



2011-09-22 @ 23:03:18
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Mamma

Åh, vad fint det blev. Vad skönt att få buren, äntligen... Kokar lingonsylt å har ont i handen. Jäkla bin, de stack mig genom handskarna men nu står honungen i garaget och de fick sockerlösning. Rätt åt dem!

Var på rasparad på Bruks idag. Bella skötte sig kanon men blev helt slut när hon kom hem. Det var väl så många hundar att titta på.

Ska hälsa och gratulera till förlovningen från Lova och Mathilda.

Ring till Viktor, han sprang Lidingöloppet idag och på bra tid också!

Vi hörs! Kramar från morsan!

2011-09-24 @ 17:43:50
Postat av: Jenny

Älskade din bur! Vill också ha en sån, men först ny bil. (hade 6 måste fixas anmärkningar på besiktningen :/)

Grattis till pinnarna du aldrig tänkt uppdatera om ;p

2011-10-02 @ 18:07:11
URL: http://undertaket.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0