Jag har en farmor och farfar...

bättre än alla husmödrar och farföräldrar i världen. Farfar, trygg och stolt med argument för allt. Farmor, stark, ljuv och med köttbullar i världsklass. Tryggheten personifierad. De har varit min största sponsorer genom livet. Baddräkter, diverse simutrustning och märkeskläder. "De ska vara ordentliga grejer".... hos farmor och farfar har det aldrig suttit fast när man bett om hjälp. När de firade guldbröllop fixade jag och mamma middag åt hela släkten... trerätters... jag vet inte hur många gånger de tackade mig.... ojoj... undrar om de förstår hur mycket jag skulle vilja tacka dem.

Vilken ynnest, att ha en farmor och farfar som mina. Som retades genom att låta farfar gnugga tredagarsstubben mot kinden så de sved värre än värst. men vad man skrattade.

och visst är det fortfarande en speciell känsla att kliva innanför tröskeln hos farmor och farfar... doften av parfymfri tvål, insulin och kokt potatis. Klapparna på axeln och "du är ju så redig du, Frida. Det har du alltid varit." Vilken fin känsla att snart vara tillbaka i Söderala. Att ta cykel och hundar till farmor och farfar. Bli bjuden på alldeles för många olika sorters kakor... "Tänk att vår lill-Frida ska gifta sig", sa de i lördags... tänk att farmor och farfar som alltid funnits hos mig ska vara med och fira. Visst är det en speciell känsla...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, vad härligt att läsa :) Blir alldeles varm i hjärtat.

2012-04-16 @ 21:55:19
URL: http://www.silverdream.se
Postat av: Monica

njut och nöjda! Kram

2012-04-16 @ 23:07:45
Postat av: Rosa

Underbart Frida, så himla mysigt. Mina far och morföräldrar gick bort tidigt så jag har inga kvar.

kram

2012-04-17 @ 05:17:35
URL: http://frisegardborder.be
Postat av: Malin



Härligt Frida!

Jag vet att dom kommer att dela din stora dag med dig och vara så stolta över dig!

2012-04-17 @ 06:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0