Lilla Rut

När jag och Rut tränar och hon kör på sådär riktigt fint... kommer jag på mig själv att säga LILLARUT i glatt läge och glatt skuttar hon omkring. Invägningen i veckan visade att Rut ligger stadigt på sina 6,1 kg och därmed har hon väl all rätt att bli kallad "liten".

Nu är hon anmäld till alla tre dagarna i Högbo och Gimo. Ska bli kul och se hur det går nu... jag hoppas pälsen hinner växa lite till på henne för ordningens skull! Svårt att ha riktigt koll än på hur lång tid hon behöver... det bästa av allt var ändå att nu, när hon blivit 15 månader och fått en etta på grytprov får SKIPPA juniorklassen helt och hållet och direkt kliva in där borderterriern hör hemma - jaktklass! *nöjdar*



En kvällspink med hundarna innan jag ska i säng... jobbet kallar även imorgon... (även om jag har mycket hundtid jag skulle vilja få gjord... Rut ska ju debutera i LK2 på fredag... lite för tidigt, men bra att se var hon står! Och kanske köra in varandra lite på hur vi ska värma osv för att prestera så optimalt som möjligt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0