Som hund på kennel Firmanz

Minst en gång varje vecka tycker folk att de måste ha rätten att få veta varför jag har tre hundar. "Tre stycken, vad ska de vara bra för?". "tre? de ska skötas om också, hörrudu". "De ska inte bara ha mat såna där, de ska aktiveras också!".

Jag tror att de är missunnsamhet.

Som hund på kennel Firmanz, en vanlig sketen torsdag (som idag), en februaridag kliver hussen i huset upp 06.30. Den tiden får Rakel och Rut lämna biabädden bredvid sängen som de sover i på natten, och istället hoppa upp i sängen, där jag och Irma ligger sedan natten. Vi kramas och myser lite i sängen, mina 3 (!!!) tjejer och jag. Sen går jag upp, fixar hundmat och ställer i blöt, äter frukost, borstar tänder. Sen sätter jag mig och fixar med tex lite bröllopsfrågor, idag var det inbjudningar som gällde. Sen vid 10.30 kom hundarna från sängen... då ger jag dem mat, och sen går vi på långpromenad.



det här var utsikten vi hade i ett par timmar, idag på dagens tur. - 20, strålande blå himmel och solen lyste. Härligt. Här springer mina hundar lösa, fritt från kommandon och annat, de finns inga bilar eller annat att hålla dem borta från. De får göra precis som de själva vill.



då o då gör de lovar tillbaka till mig. Då sätter jag dem och tar ett kort....



Rut i flygande fläng!

Nu har vi kommit in från promenaden igen. Matten, dvs jag, ska kasta i mig lite lunch innan jag ska gå till en kompis och plugga. OCH, kan ni tänka er? Mina hundar får följa med dit. Alla tre (!!!!). Där kommer de i lugn och ro ligga och sova ett par timmar nedanför mina fötter medan jag skriver om Bilden av barnet, som varit genom historien. De kommer att sova för de är nöjd, med sina liv. Efter en mysmorgon med pussar och kill på magen och en lång promenad.

Och efter jag pluggat ett par timmar kommer jag och tjejerna att träna lydnad. Ett pass var, får dom. Tänka sig, va? Fast jag har så många :)

Hundarna är mitt stora intresse. Och utöver det, högt älskade familjemedlemmar. De följer med mig på jobbet, är med mig när jag pluggar. Sover i min säng. Vänner som inte låter mig ha med hundarna finns inte, för de är inga vänner för mig. Med mig kommer mina hundar.

Och ikväll. Vid 21.00 när jag sätter på Biggest Looser på fyran, så kommer hundarna en efter en hoppa upp i soffan och lägga sig för att sova. Helnöjda, efter en vanlig vardag i livet på kennel Firmanz.

Jag står för min hundhållning. Kan man göra det, tror jag att man har djur som mår bra, också. 

Kommentarer
Postat av: Malin



.. ja stackars dina TRE hundar.. ;)

och stackars mina TRE hundar oxå!



Kan folk inte lära sig att sköta sitt eget

- o ge fan i att lägga sig sånt dom inte har

att göra med??! Tydligen inte..



2012-02-03 @ 05:49:47
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Linda

''Hundarna är mitt stora intresse. Och utöver det, högt älskade familjemedlemmar.'' - kunde inte ha sagt det bättre själv! :)

2012-02-03 @ 12:56:08
URL: http://leevande.wordpress.com
Postat av: Rosa och grabbarna

Tre hundar är en bra siffra Frida ;-) Jag saknar att ha tre och kommer senast nästa år att ha det igen. Jag undviker att åka dit mina inte får följa med

2012-02-15 @ 05:15:01
URL: http://frisegardborder.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0