Just nu

Är inte riktigt på topp i livet. En god vän, med en hel familj kvar i livet som också är goda vänner till mig, avled i veckan. Känns ledsamt, så ledsamt och livet känns så fruktansvärt - på många sätt. Fina människor, och framförallt vänner, växer inte på träd. Det här var en människa vilken har varit en stor förebild för mig i hunderiet och denne har heller inte varit snål på fantastiska historier och skänkt mig mycket skratt och glädje. Ulf och hans familj har passat mina hundar, och för dem som känner mig så förstår ni då vilken otrolig tillit jag känt till honom och resten av familjen.

Det känns overkligt att livet fortsätter rulla på, har denna vecka blivit mycket tårar och mycket orkeslöshet. Igår kväll tog jag med mig hundarna och sambo ut på en långpromenad på 1 timme och 40 minuter, och den friska luften gjorde oss gott. Imorse drog jag ut igen, en runda på 2 timmar och 45 minuter. Efter de kom vi hem och hundarna och jag rådde om varandra i soffan i lugn och ro. Jobbiga tankar kommer och går, men man får helt enkelt försöka aktivera sig... då känns de lättare stundvis. Avslutade soffvilan med träning för hundarna... Rakel tränar freestyle inför debuten, Rut tränade lydnad inför debuten och Irma fick köra lite allt-i-allo. Det ger glädje små stunder åtminstone, att se utvecklingen på mina fina hundar.

Nu blir resten av kvällen lugn. Vi behöver det.
Jag hoppas också att ni har förståelse på lite sämre uppdatering.
Jag kommer återkomma. När klumpen i magen lossnat lite.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman... Tänker på dig...

Kram!

2012-01-06 @ 22:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0