Tävlingsåret 2012

Börjar ju faktiskt dra igång så smått... har rätt roliga grejer på gång i helgen, men tänker hålla låg profil ifall de inte går vägen. Går det dock vägen vet jag någon som kommer gråta glädjetårar, tycker fan att jag behöver lite medvind just nu - sådeså!

Bokade precis in en agilitytävlingshelg i Luleå februari, ska bli himla roligt.... oroar mig dock lite över hundarnas form, skola, jobb och ett andra jobb gör att de har vart svårt att kunna vara med på inomhusträningarna i vinter och de visar sig ju såklart på tävling.... Sist vi tränade gick de ju ändå bra, men jag önskar jag hade lite fler timmar på dygnet... Rakel måste få rutin på sitt slalom och hon behöver också tränas å att tävla, hon blir så fruktansvärt hetsig av att folk tittar på henne.... Så de är ju liksom läge att ta varje chans man får.... Irma var helgalen sist, och just de skrämmer mig lite också. Hon var som skjuten ur en kanon, och jag känner inte att jag har riktig koll på henne när hon blir så. De gör också att hennes ovana att ha sån fart i agilityn lyser igenom och hon missar lätt portar och låser hon sig på en tunnelöppning efter ett hopp finns det inte en chans att jag kan plocka bort henne från den.... Men men. Man får göra det bästa av situationen, sommartid är ju den riktiga säsongen, men de kan ändå vara kul att få köra någonting nu också...

Jag har också preliminärt bokat in en freestyletävling, men vi får se hur de blir. Blir så jävla mycket körande på helgerna och jag har också en tävlingsledarutbildning för lydnad jag ska gå, varav de är svårt att köra emellan.

Nu tycker jag ni ska hålla tummarna för mig i helgen!


Kommentarer
Postat av: Malin

BLÅÅÅÅÅSER dig i ryggen ALLT VAD JAG KAN!!!

- så du ska få TURBOmedvind!!

Kan du blåsa på mig me??



Tjälknul, var ju inte så snuskigt som det lät.. ;)

Det är ju attans skit att du ska bo så sablars långt bort hörru - tycker ni få flytta närmre!



Håller tummarna för er i helgen!

Hoppas på en BILD-update efter helgen

och måååånga bilder på Rut vill jag se.



Kramelikramers!

2012-01-25 @ 17:21:02
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Mamma

Klart att jag håller tummarna - det gör jag jämt för dig, Frida. Slår dig en signal när jag har utfodrat flocken...

2012-01-29 @ 18:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0