Tentabubbla

tokpluggar inför min sista vecka i skolan denna terminen - tenta, examinationer och opponeringar står på schemat och försöker göra klart allt till de bästa så att jag blir klar med mina första 30 hp på lärarutbildningen!

Mycket goda nyheter finns de att dela med mig av. För ett par helger sen ställdes Rut och hennes syster Kiwi i Piteå - både med excellent! Kiwi är en liten trevlig dam med mycket motor och hon och hennes matte tränar agility och lydnad. Kiwi var även med till konstgrytet och var väldigt intresserad och stod långt fram och kikade på grävlingen. Efter ett tag fick han även sig en utskällning.



Finaste Kiwi.... eller vänta... ÄR DET IRMA?!?!? ;) Sjukt lik sin mamma!

De senaste veckorna har jag bredvid plugget pluggat på inför min tävlingsledarexamination... Skriftliga provet gjorde jag för ett tag sen och igår gjorde jag det praktiska... och jag blev GODKÄND!!! Fint beröm från examinator och min utbildare och är ¨så himla glad och stolt att de blev så bra som det blev! Har tagit på mig alldeles för mycket på slutet men nu ser jag ÄNTLIGEN ett slut på alla göromål.

Nu väntar en innevecka i Härnösand med kursavslut och sen flyttar vi till Söderala och jag börjar jobba!

I helgen har jag och irma också debuterat i en ny gren... RALLYLYDNAD! Skitroligt, om än lite trixigt med skyltarna... men har väldigt mycket "gratis" av Irmas lydnadsdel (uppkörd i klass 3 och vissa moment är tom klara upp till elit) och hon vart riktigt duktig. Jag gjorde en tabbe på lördagen, som gjorde av vi fick 3 poängs avdrag - skrapade då ihop 97 poäng av 100 möjliga och kom 2a av nästan 50 ekipage! Helt otrolig debut!

Idag var det dags igen och då råkade jag göra fel moment då jag gjorde ett fel fotkommando och därför drogs då tio poäng, men vad gjorde de? 87 poäng, (kvalificering går vid 70 poäng och tre lopp med de poängen ger titel) och vi har nu bara ett till likadant och ny titel på ingång! Dagen efter bröllopet 22 juli har jag anmält till nästa tävling I Bollnäs så de ska bli skitkul!!



Rut har alla momenten utom apporeringen i ettans lydnad kvar, hon håller kvar men rör sig för mkt fortfarande. Funderar på att skita i den bara för att jag vet att de är så liten koefficient, tycker momentet i ettan är dumt på de viset, hon är i princip klar med tvåans apportering... men får se. Förhoppningsvis lossnar de för henne nu. Är lite för mkt motor på Rut än, antagligen lugnar hon sig om ett par år, för att hon ska ha den där riktiga ron att sitta still och hålla. haha, de blir lätt lite morr och svansviftningar till den grad att kroppen flyttar sig. Äehj, vafan, sån attityd klankar jag inte ner¨på :)

Nu ska jag packa de sista, pussa hundarna som jag blir utan i veckan och kolla på Batman... håll tummarna åt mig!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

ÄNTLIGEN!! kommer du hem igen. Jag längtar tills imorgon - jag står inte ut utan dig, Frida! Pappa tänker åka tidigt på morgonen, är uppe på fm, packar ihop allt i släpvagnen och sedan sticker de igen. Du och Gustav kan åka i lugn och ro och så får alla mat när ni kommer hem till Söderala. Det blir väl bra, det?!

Det här blir den bästa helgen på länge!

Kramar och välkommen hem igen, Fridolf!

2012-06-01 @ 08:15:22
Postat av: Malin

Här har jag ju missat en uppis!

Ha en bra "flytt-helg" - du flyttar ju iallafall åt "rätt håll"..

Grattis till Rallylydnads prisplockar-rundorna m Irma, ska väl inte vara någon match att ta det..

Fin bild på er två!



(... saknar bild på Rutan dock)

2012-06-02 @ 13:08:23
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0