Vi har ju tävlat också!

Får bli ett snabbinlägg... Rut och jag har tävlat lydnadsklass två, och dumma jävla jag lämnade kopplet utanför plan för att inte någon skulle tro att jag hade belöning i fickan... ska inleda med fritt följ... och vad gör Rut... Fot, säger jag. WROOOOOOOOOOOOM säger Rut och kutar rakt ut från planen. Jag får kalla in och JÄVLAR vad poängavdrag vi fick. Det kallades förarflykt och vi fick en femma... hahahahahaha! Suck! Insett att vårt problem på tävling annars är att ta andras apporter. Fnular för fullt hur jag ska få henne att ta andras lika bra som "mina". Därför fick vi en 6a där... hon plockar och plockar och plockar med den.. "alltså, de är ju en apport här mamma, MEN, de är inte MIN!". Resultat? 159 poäng. En ynka, plutt, skitpoäng från uppflytt till klass 3. Sååå jäkla surt! Men men. vi fick ju jävligt högt på de andra momenten så egentligen ska jag inte klaga heller... tar nya tag och tänker mig att de kan inte bara vara nedförsbacke för mig och Rut heller :)
 
Rakel har impat stort och har under två veckor startat ett anlagsprov i viltspår (1a med HP) och sedan tagit tre öppna viltspår med 1a på alla! Sista hon startade gick hon SÅÅÅÅ JÄVLA SNYGGT och fick där också HP! Kul! Numer kan hon alltså också tituleras SE VCH! Godingen min!
 
Jag tjockar på mig allt mer men är fortfarande hysat i farten, klarar det mesta som vanligt - förutom att få på mig jaktstället, regnstället, ytterkläder YOU NAME IT!. Stort problem då jag och pappa ska ut och jaga rådjur i veckan... undrar hurfan jag ska lösa det.
 
 
I helgen ska jag och Gustav åka till Sundsvall och på lördagen ställa på terrierklubben och på söndagen ställa på SKKs utställning. Vi har lyxat till det ordentligt och ska bo på hotell, käka gomiddag ute och njuta av lite lugn och fred. Om sisådär 10 veckor är vi ju en till medlem i familjen och ja... det känns spännande och skräckinjagande på samma gång... HUR ska jag klara det här? :) Mycket kärlek räcker förhoppningsvis långt!

Kommentarer
Postat av: Malin

**attans paprika**
Retligt när man är ett poäng ifrån, men så kan det vara..
Hörru du 1, det var JÄTTElänge sen vi hördes av - har du glömt mig?? :(
Hörru du 2, aja baja att recycla gamla bilder, vill ju se bilder på Ruuuut & på Preggo-Frida <3

.. o för guds skull människa - ta det lugnt!
Du får sätta dig o kika lite på min blogg, där var det länge sen man fick nån hälsning från dig

kram på er!

2012-10-11 @ 06:06:47
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0