Tävling

Rut och jag har ju baske mig tävlat igen!
Vi inledde med en dubbel rallylydnadstävling där Rut gjorde en runda på 99 poäng och en på 96 poäng - därmed var titeln RLD N bärgad och numer tituleras Rut - LPI RLDN J Firmanz Sexy Lemon Slam! Härligt avslut på säsongen!
 
 
Rut tar dock det mesta med ro,
 
Vi missade lydnadstävlingarna på senhösten då jag så lämpligt fick magsjuka... skit också. Lite revansch fick vi iallafall då vi nu i december tog oss iväg till Kilafors inomhushall för start i LK2. Rut gick fruktansvärt uselt på fria följet och kände mig lagomt munter inför resten... en trång hall som den i Kilafors är ganska svår miljö med mycket ljud... men hon gick riktigt, riktigt fint på resten förutom rutan där hon stannade preeeeeecis utanför. Så fick dirigera om, vilket ger en 5a. Aja, 171 poäng iallafall vittnar om att resten var 10or och 9,5 :) Fjärren var RIKTIGT jävla snygg - känns kanon att den sitter så bra nu då vi snart ska upp i trean... Förstapriset var således bärgat och Rut är uppflyttad till LK3! Dock kör vi lite mer rutinträning på tävling och jag tänker tävla henne till ett LP2, både hon och jag behöver tävlingsrutinen med varandra och alla moment till trean är ändå inte färdiga. Titlar smakar aldrig illa heller så....
 
Just nu hyr jag inomhushall en gång i veckan och Rut och Irma tränar inför agilitysäsongen. Rut ska premiära och Irma ska göra comeback i tvåan! Så himla roligt att vara igång igen.
Med heltidsstudier och Clara har tävlandet varit i princip bortprioriterat i år, men nu jäklar har jag sparat både pengar och hunnit gjort mycket grundträning så nu finns inga hinder :)
 
En dubbeltävling i lydnad är bokad i februari och sen ska jag åka och hälsa på bästa Britta och Utter och ställa ut på dubbeln i Piteå. Resten är lite vakant, ska sätta mig snart och göra tävlingsplanering för våren. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0