Morgonrutin hos Wigrens

jaha, klockan är 08.47 och jag tänker stiga up.. Lilla Rakel blir lycklig, voftar på svansen och pussas som om att "vi har inte synts på flera timmar mamma", sen börjar turbon hos min lilla "tyska border". Irma däremot, hon ligger bredvid mig på en kudde. Jag stryker lite på henne och säger mammas lilla älskling och pussar och donar på nosen, (som för övrigt är världens finaste) va får man tillbaka? En hund som viftar lite på svansen men snabbt vänder bort hela huvudet åt andra hållet...
och sen somnar om!
Sjukt störande, sedan vägrar hon lämna sängen.. så jag gör mig klar, går ut med Rakel första morgonsvängen, gör hundmat, äter furkost.. och fortfarande kommer ingen ner ifrån mitt rum.

Från 10.00 och senare kan man gå upp och hämta henne, och då följer hon med ut. jag släpper ut henne. Hon går inte ens ner från hela trappen, utan lägger sig på tredje trappsteget, sträcker ut sig i solen och säger "uiiimhmmnn". happ, nu är det dags att sova frukost. Hon har ju säkert varit vaken 1 minut.
hundracka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0