Sommar!

Jaha, livet går vidare. och jag har tagit studenten! God mat och mkt folk, och toookfina presenter! Bland annat en biljett till U2s konsert i Göteborg 31 juli ;) ooohoo. Kul sörrni!

Just nu jobbar jag, har gjort det i 7 dagar redan. har idag och imorgon kvar nu, men jobbar mellan 08.30-20.30... Så jag är inte hemma mycket just nu.

Men sen ska jag ha fem dagar ledigt och ta det lite lugnare, pula med hundar och så. Rakel är jätteduktig nu, inte alls lika "stressig" utan kan gå ner i varv -ibland.Hon har lärt sig skall och sitt fint på kommando. Ja, hon är helt makalös att kunna jobba medpå det viset, Mitt nästa steg med henne  nu är lydnanden. Vi har börjat med att gå i koppel ordentligt och ha lite kontakt. Nu ska jag börja jobba för att få henne att lära sig fot. och ni som tycker att det är toktidigt, Irma var 6 månader när jag började lära henne och hon kunde det klockrent vid.

Jag tycker att det är lite intressant för många som träffat mig och Rakel säger alltid att hon är så lättarbetad. Lättarbetad? jag hoppas ni skojar.hon kräver otroligt med tid och engagemang och gör man ett fel så blir det till något dåligt och då skiter hon i vad man säger. Men jag tänker fortsätta forma henne till vad jag vill ha och sen får vi se.

Jag sparar med Irmas grytprov också, hon tog intehyllan direkt på tränningen i söndags. så då väntar jag. Hon kan få 2 månader till på sig att mogna. vafan, hon är inte ens 1,5 år än :)

Kanske ska nämna att jag fått jobb också.1 år, 50 %.Söderhamns kommuns nya ungdomsdemokratiutvecklare. där ser ni :) 35 sökande och jag fick det! Höjde självförtroendet lite igen!

Nu ska jag äta frukost. ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0