Vad händer just nu?

Är väldigt mkt nytt på ingång i mitt hundliv - varav väldigt mycket är positivt! Tänkte dra genom lite här så man får lite koll...

- jag försöker komma igenom all litteratur så att jag kan skriva provet för jägarexamen i maj. VIll gärna ha detta klart så jag kanske kan skjuta upp i sommar, vill ha massa jakttimmar på hundarna mina och just nu blir det NOLL!!
 
- nästa vecka börjar jag att utbilda mig till agilityinstruktör för Brukshundklubben. Förhoppningsvis får jag sedan gå vidare till lydnadsinstruktör också, men i maj är min utbildning klar och jag är agilityinstruktör iallafall.

- Söndagar går jag och irma och kör agility 2 h i ett ridhus med massa härligt folk från Bruks.

- i mars drar jag och Smilla igång med en lydnadskurs, fortsättning. Där man lär dem fot t ex

- sen såklart varje dag får alla lite egen tid, med lydnadsträning eller träna lite fjantiga trick. Smilla och Rakel tränar att skälla och jobba på grävlings- och rävskinn. De två tränar också apportering med tyngd inför grytsäsongen.

Vad som är tydligt är att vi längtar till vår, då Irma ska starta sin första agilitytävling (mattes första också, PANIK!), Rakel & Smilla ska köras in i gryt för att förhoppningsvis iaf Smilla ska vara klar grytchampion i vinter.

Irma och jag ska till Finland också på sommaren för att starta Irma på ett grytprov där också.

Sedan så fort snön smält ska också Rakel och Smilla tränas upp i viltspår, Irma ska bara gå sina prov.

Det som blir bra så fort snön smält är också att då kommer agilityhindren stå framme hela tiden på klubben.. Nu kan vi bara köra på söndagar för det är bara då det är bokat och vi kan vara inne i ridhuset! :/

GE OSS VÅR! och gärna lite tur inför hundarnas grytprov som sprängare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0