ibland gör det lite ont...

När man har hittat en så sanslöst bra hund, efter en tik man alltid velat ha en valp efter... Man bokar en valp, och får tack och lov köpa denna sanslöst fina tik. Kanonvinklar, kanonstorlek och kanontemperament. Det är tikens sista kull...man får tag i en valp. SOm man velat ha i flera år, sedan man såg tiken sen första gången och sedan man träffat OTROLIGA valpar efter denna tik.

Tiken visar sig bli kanon i kroppen även efter några månader gått.. temperamentet blir bara bättre och bättre...10 månader och kanon på viltspår. 10 månader och gör ett godkönt (inte officiellt eftersom man måste vara 12 månader för att starta på grytanlagsprov i Sverige) anlag i konstgryt. 10 månader. klockren.kommer tompå utkallning.. blir mer eller mindre lik en tysk, bra tysk vill jag tillägga, i kontakt med vilt.

Har en väldigt bra och allround tik hemma och tänker att denna tik tillsammans med den hemma ska vara mina stamtikar. dessa linjer på så underbara hundar MÅSTE bevaras.

när lilltiken byter tänder (o detta händer tydligen VÄLDIGT sällan) så får hon ett underbett. 4 mm. 4 mm har förstört den häftigaste hunden jag nånsin träffat. kan bara sitta i knä inomhus men är en jävulsk jakttokig border ute. en fluga, den kan jag döda. rådjursspår, de ska jag söka. rävskinn, det ska jag slakta. levande grävling, du ska få din jävel!

och visst är hunden i sig lika bra för det. Men kanske inte för det hon var menad för...

4 mm och det gör så ont. ont ont ont i hjärtat då en hund jag drömt om i år plötsligt inte kan få lämna avkommor med samma sanslöst underbara temperament och utseende. ont så jävla ont då en hund man längtat efter, älskar, får tänder som skitter 4 mm fel. ja, jag vet att det händer. 





jag säger det åter igen. det är inte bara hundar. det är min familj. Det bästa jag vet är att meritera mina hundar. För att folk ska kunna se att man själv sätter sina gränser. men en gräns på 4 mm kan jag inte övervinna.. ochdet gör ont...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0