Pomarkku 2010

var en upplevelse av högsta rang. Mkt hundar, mkt folk och mkt öl (för somliga). Irma skötte sig som oftast jäkligt bra och fixade sina två B-prov, ena med B42 och andra provet med B44 (HÖGSTA MÖJLIGA POÄNG;)... sen gjorde vi också en naturgrytsrevidering som blev godkänd, konstigt vore annars... Nu fattas "bara" ett A-prov, lite sur över att vi inte hade någon möjlighet att fixa detta denna resa. Men nu ska jag se till att jag får komma över i augusti så Irma får plocka hem ett A-prov och bli svensk och finsk grytchampion!

Temat för året råkade bli pung... hur det kom sig är en historia i sig.

Jag kom hem klockan 12.00 idag och har sen varit runt och plockat hem mina hundar. Rakel hade haft det toppen hos sina hundvaktare och hade tränat vattenapportering så de stod härligt till! Smilla hade fått "komma hem" igen och njöt av Nilsson ungar. Roger hade även gått lite spår med henne så ska försöka starta henne nu om någon vecka, hon har ju blivit nio månader nu - min lilla gris!

imorgon ska jag till grytet och träna lite med Rakel, Smilla och Hillary.. skulle vilja ha deras konstgrytprov klara i höst så de går att fokusera på naturen sen..



Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för gratulationen i gästboken!

Ska bli spännande att höra resultaten

efter resan i augusti - STÅ PÅ!



Nu är min hemsida & blogg äntligen uppad

efter resan.

2010-07-12 @ 18:46:13
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0