Glatt humör



Om precis en vecka åker jag, Irma, Rakel ovan och Hillary till Stockholm på utställning. Blir Rakels första officiella där hon inte går valpklass. Nu hoppas jag hon får lika mycket beröm som i Valp, då går det nog som smort!

Just nu går jag lydnadsklass 1 träning med Rakel varje onsdag, varje torsdag går jag och Smilla fortsättningskurs i lydnad och Irma går på agility varje söndag. Inte förrän första maj börjar vi träna uppe på grytet så blir ganska lugnt på hundfronten fram till dess. Lite lydnadsträning,apportering och agility bara... Sedan försöka få lite mer skogstimmar på de två yngsta. Men de är faktiskt bra o självständiga redan nu i skogen så jag tror att det kommer gå bra.

Hade en råtta i fällan igår så tänkte att jag slänger den på golvet får lillvalpen trissas lite på jaktinstinkten.. hon stod o nödstirra på den 10 sek, så jag trodde inte hon skulle ta den.MEN, Smilla är en jävla bra hund och hon är en tänkare. Hon förhastar inte, innan hon greppar byte läser hon av allt runtomkring - sedan högg hon jävlaranamma o sprang iväg med råttan och börja hugga o morra... :) det är bra! Hoppas de kommer några levande o smyger så de får ta dem o döda dem. Då är alla på hugget kan jag lova ;)



avslutar med en bild som fortfarande värmer i hjärtat.. Duktiga Irma som jag tränat HELT SJÄLV, som bara har sista provet kvar nu - GAS! :)
Kul med folk som tycker att de kan såmkt hund o att jag inte kan något..Något är rätt iaf för det går ganska bra nu!
Nu ska jag jobba lite sedan blir det långpromenad i skogen med fem hundar! härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0