Terriers för träning och tävling

När jag skrev ut om Irmas parning skrev jag tydligt att jag ville ha hundarna till ett aktivt hem.. där de aktiveras varje dag, får kärlek och självklart omvårdnad. Jag tror att det är svårt att ha en terrier hemma, utan att på något sätt den får ha en arbetsuppgift... Det folk dock ofta imponeras av på Irma, är hennes otroliga förmåga att vara PÅ PÅ PÅ och sedan bara nästan på kommando lägga sig och sova. Detta är OTROLIGT viktigt, och någonting jag börjat prägla valparna med redan nu. idag var vi ute och lekte lite i solen... och vad passar bättre än att sitta i en gräsbacke, med cyklister, fotgängare utanför vårt hus... och lära dem att man kan sova oavsett vad som är runt omkring...
Såklart ska hundarna vara med... men de är minst lika viktigt att de vet att man ska slappna av... ingen människa vill ha en hund som går på tå den dag man ligger med magsjuka...



TIK 1

sen att de var fruktansvärt söta också, inpackade i min HellyHansen tröja... förtar inte direkt saken...



Till vä tik 3, till hö tik 2

Kommentarer
Postat av: Bodil

Men hur söt kan man va?

Gillar din miljöträning.

2011-05-09 @ 16:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0