de där med att bryta gränser

Idag är jag en stolt matte.

Stolt, inte bara för att Irma fick ett nytt championat, för att Irma gör precis som hon ska i nästan varje ny situation hon sätts framför. Aldrig jagat grävling? inga problem, matte, detta ska jag fixa! In i grytet, ett jävla tryck. Kommer på flera utkallningar när grävningen jävlas. Glad och snäll när olika människor drar henne i pelten i nacken och på rumpan och inte visar en tendens till bett då hon byts från förare till förare för att komma upp från den 2,5 m djupa gropen. Stolt, för att de fan inte är många borderterriertikar på 3 år som kan sätta sånt jävla tryck i sitt skall. Stolt, för de är fan inte många som kan komma in första gången på jaktprov på grävling och bara visa var skåpet ska stå. 3 timmar och 56 minuter senare, men en grop på 2,5 meters djup, kommer en Irma fram. Utan en skråma. Lite mkt sand i päls, mun och ögon. Men hel. Med varenda tand kvar.

Och helvete, vad stolt jag blir.

Idag tog hon inte bara ett nytt championat. Hon visade att Bombaxhundarna kan, både tikarna och hanarna. Hon visade att hon är fan inte den som viker ner sig, som ger upp. Med en otrolig jaktlust och skärpa erövrade Irma idag ett godkänt jaktprov på grävling, vilket innebär att hon idag också fick en ny titel:
SE J(GF)CH.

Jag är stolt, glad och tacksam. För en sån här hund skänker inte bara glädje för den hon är... hon skapar vänskaper bortom alla andra band som finns.
Och det finns fan inte många som är som min Irma...



SE J(GF)CH SE J(GS)CH FI J(G)CH SE UCH SE VCH LPI LPII J BOMBAX LEMON SHERBET

Kommentarer
Postat av: Helena PR

Grattis tjejer!! :) :)

2011-08-06 @ 21:02:14
Postat av: Jenny

Grattis igen :) Här går det undan med titlarna :D



Kul! Då ses vi där om inte annat :D

2011-08-07 @ 16:20:49
URL: http://undertaket.wordpress.com
Postat av: Malin

GRATTIS GRATTIS!!



Härligt med många titlar på hundarna,

du är snart ikapp mig ;) Du har 10

och jag har 13, vi får väl se om några

år när vi har våra BADASS på banan oxå!



Uppis på min blogg OBS! Skriv inget om

det jag messat dig om, it's private!



Kramelikramen från oss

2011-08-07 @ 20:05:08
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Linda Ohlsson

Grattis! Gud vad kul! Skicka över lite av din energi till mig Frida, skulle behövas!

2011-08-11 @ 12:07:26
URL: http://my.opera.com/Levande
Postat av: Kennelmatte

Skulle man kunna få sno denna härliga berättelse till lilla hemsidan? :-)

2011-08-11 @ 23:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0