Det här tillägnar jag Rakel

Min älskade, fina och underbara skrutta. Som gick från sopa till superb på en säsong.

Från att jag varit i princip otröstlig över HUR jag ska träna Rakel. Varför är hon så träningsvillig, men blir så låg när vi tränar lydnad? Varför kryper hon för mig och vägrar resa sig upp när jag försöker ropa henne till mig ibland... jag har rivit hår, suckat, grinat, stånkat. VAD HAR HUNDEN FÖR FEL? Tills jag kom på svaret.
Lösningen.
vad felet var.

Det var jag.

Det här tillägnar jag Rakel, den mest egensinniga hund jag känner. Från hundra till 0 på nollkommaåttasekunderblankt. Som tyckte att shaping var människans bidrag till evigheten och som förlät en matte som inte visste bättre.

De är så man blir tårögd när man får redogörelser för hon betett sig när hon varit på parningsresa... både från hanhundsägarna i fråga och uppfödaren som tog henne med. Och fast än jag inte listat ut allting med Rakel än. Så är vi en god bit på väg... och det visade vi verkligen den här säsongen...
lästips... http://www.bombax.nu och under fliken valpar....


bästa sovsällskapet...


bästa sittställningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0