Maria Wetterstrand och jag

Maria Wetterstrand gjorde ett program på Sommar i P1 i år. Ska ni lyssna på ett program... så ska ni ta er 90 min av ert liv och lyssna på henne. Maria är fantastisk. Hon har inte bara lämnat ett stort intryck på politiken i Sverige, synen, typen och sättet i Sveriges politik. Hon är kvinnan som VÅGAR ta plats, VÅGAR riva i och säga nej.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2071&grupp=15349&artikel=4547462
LYSSNA!

Urklipp: fritt saxat av mig...
"Jag skriker, lever om, kastar porslin i golvet - inte så ofta, men ändå! Det sista jag skulle vilja i ett sånt läge är att bli ignorerad"
Maria Wetterstrand, om fenomenet att ignorera sina barn när de gör fel... att bestraffa genom ignorans och skamvrå...

Är det något som fascinerar mig, är det starka kvinnor. Jag har en stor fördel i mitt liv, jag omgärdas av tre starka kvinnor, som är som min familj, kanske en del på riktigt, kanske en del som tillkommit senare, som jag vet jag kan ringa när som helst. Hur som helst. Såna som man känner att man känt hela livet... Fast man kanske känt dem ett tag. Det är såklart min fantastiska mamma. Underbara Mia Edman. Min inspiration och den som stöttar i med- och motgång. Som ringer och sitter med när min tik valpar. Så mycket värt att jag blir gråtfärdig! fantastiska människa! Och Monica. Älskade uppfödaren, som hejar... glädjs åt mig och jyckarna. Och som sitter inne med så mycket kunskap att man får ringa och be om råd... när som helst. Hur som helst.

Maria Wetterstrand pratar om att vara känd politiker. Hur fd grannar kikat in hennes soptunna (något som är förbjudet enligt svensk lag) och hur man försöker hitta på falska historier om henne då det inte hittar några sanna...

Jag pratar om hur det känns när folk missunnar ens hund framgångar. När folk missunnar min hund beröm. Ljuger, och påstår saker som folk som träffat henne vet inte stämmer. Det skär lite i hjärtat. För jag kan förstå om man inte gillar mig... men vad tusan har min stackars jycke gjort då?

Annars är vi nöjda över en Finlandstripp då Rakels skulle tränas lite... Istället slog hon till med ett B42 på fredag kväll. Ett B43 på lördagskvällen, på strax under 2 minuters jobb... En söndag då hon lät lite för mycket under sin grävning och därför togs bort sina A-poäng. Men jag är ändå nöjd! En orutinerad hund, som smäller dit och visar var skåpet ska stå. Hur en räv ska tas. Rakel är fantastisk, när hon sätter den sidan till... Nästa sommar åker vi dit igen, och då vet jag att jag får med mig en champion... för ja, jag kanske inte är så jävla bra. Men mina hundar sköter sig ändå mestadels, måste jag medge...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kära söta Frida W, jag tycker att du är en stark kvinna, flicka, tjej & starkare kommer du att bli...<3 Lilla kära söta rally Rakel som vi haft förmånen att ha haft här på besök igen, hon är både bedårande fin och helt underbart trevlig, så himla go & gla...:)) Skulle gärna byta in henne mot SS...;))

2011-08-21 @ 12:01:07
Postat av: Jenny

Visst är det roligt med lite fart :) Även om det blir en himla massa fel på vägen :D

2011-08-23 @ 16:45:54
URL: http://undertaket.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0