äntligen....

är hon tillbaka. Älskade, fina skatt.

Idag firade vi med långpromenad i snön innan jag for till jobbet halv 8. Räkan krälade såklart på rygg, riktigt såhär mkt snö som de är i Umeå var de inte söderöver. Vi andra gick normalt, medan Rakel ålade fram sig på rygg hela promenaden. Ganska imponerande, tycker jag. Ska filma någon dag i veckan så ni kanske kan tro mig!

Ikväll blev det Rakeltid. Freestyleträning inför debuten i tidig vår. Snacka om att jag är salig över att ha henne tillbaka... hon backar, rullar runt, skuttar, jagar svansen, hoppar på mig, krafsar på benen och skriker lite. Vad gör man inte för godis, liksom?

De var riktigt kallt när jag for till jobbet imorse, och därför inhandlade jag en finare julklapp till hundarna i år. Två rejäla fårskinn ligger nu i stora bilburen bak och ni kan gissa om hundarna gotta in sig i dem :)

Irma och Rakel ligger konstant sida vid sida, de där två hundarna har något särskilt tillsammans... när Rakel skulle hoppa in i bilen efter vi hämtat henne i Uppsala tog hon upp två tassar på bilen och kikade in där Irma satt i tygburen. Svansen smällde i väggen så man trodde den skulle gå av. Irmel hade saknat sin lillasyster!




nu inleder vi projekt få Rakel att bli smal igen. indragen mat och mycket motion i snön hoppas jag ger resultat!

Eventuellt, om allt går som det ska, blir det tre tävlingsstarter i januari för Rakel! Freestyle och jaktprov! Alla tiders!

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att ni har Rakel-spektakel hemma igen!



*jag vill se Firmanz julkort*

*jag vill se Firmanz julkort*

*jag vill se Firmanz julkort*

2011-12-18 @ 21:16:46
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Lisa

Nu äre du som är dålig på att uppdatera! :P



Puss!

2012-01-04 @ 14:29:56
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0