Hundar, hundar.. dessa hundar...


FOTO: THERESE ÖSTLUND

En långpromenad med hundarna stod på schemat idag, det märks verkligen att det är nåt på gång... hos dem båda. Nu ligger båda två utslagen i sängen och ingen av dem verkar ens fundera på att röra sig de närmsta timmarna :)

Jag hade tänkt åka på klubben och köra lydnad idag, men jag tror det behövs lite vila för båda två... vi taggar agilitytävling i Luleå nästa helg - med ett eget uppsatt mål på tre pinnar för Irma! Hon kändes sjukt het och taggad när vi tränade i veckan, så varför inte sätta rejäla mål för? :)

Jag har mer och mer tittat utåt på sistone, för att hitta en tävlingshund. Det är ju så roligt och bordrarna mäktar inte riktigt med det jag vill köra... Detta kommer inte på något sätt innebära att de blir satt åt sidan, utan snarare att de ska få inrikta sig på en varsin favoritgren efter de är allmänt uppmeriterade och att jag sedan ska få ha en egen "allroundhund" vid sidan av att ha tävlingsbar året runt... låter det inte som en dröm?

Ingenting är bestämt än, och det är nog närmare året kvar innan det inköpet går i stöpet. mycket ska stämma med uppfödare, föräldradjur, meriter, parningar osv. innan dess ska vi njuta av underbara Irma-valpar och träna upp och tävla bordrarna liiiite till. Irma har fortfarande några mål kvar jag vill hon ska uppfylla, och Rakel har precis börjat sin karriär :)
Att de är världens finaste och trevligaste hemma gör dem verkligen inte sämre. Älskar min fina prinsessor <3

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vila kanske gör gott för de dräktiga damerna :) Låter som spännande planer, har du någon speciell ras i åtanke?

Lycka till i Luleå till helgen!

2011-02-13 @ 20:58:31
URL: http://undertaket.wordpress.com
Postat av: Jenny

Åhh dom är fina, jag spanade lite på dom där i glappet mellan mina Aussies. Men jag är nog fast i Aussie land för en lång tid framöver ;p

2011-02-13 @ 22:32:32
URL: http://undertaket.wordpress.com
Postat av: Rosa , Cappie,TomTom & Royz

Haha vad är det för ful liten svart sak som springer längst bak tro ? hihi , jag älskar det där fotot :-)

2011-02-14 @ 15:57:38
URL: http://www.frisegardborder.be
Postat av: Malin

Kikade in för att se om du varit iväg på

lydnadstävling i helgen eller hur det blev..

Kanske vila passar damerna nu ;o)



Förstår lite hur du tänker ang att skaffa en

"tävlingshund" men måste samtidigt säga att jag

tycker det är synd/tråkigt.. Det krävs en viss

sorts människa för att träna "hund" till tävling

- det krävs en ännu mer speciell människa för att

träna terrier till tävling. Tycker det är synd när

en sådan duktig tjej som dig som hade kunnat nå

vilka mål som helst med dina tjejer tänker på att

skaffa en annan hund.. Vad är det du tycker att

bordrarna inte mäktar med?



Som jag ser det - varför ta den "enkla vägen"

(missförstå mig inte nu) och köpa en "specialhund"

när man kan få en terrier till att göra vad som?

Vägen dit kanske ser likadan ut, men det är ju en

del av utmaningen, iallafall för mig!



Ha en bra alla hjärtans!

2011-02-14 @ 16:07:11
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin



Saknas definitivt inte MOTOR på någon av mina

hundar, med Doggy kan motivationen tryta för

lydnadsträning ibland och honom kan man inte

"peppa/muta" när han slår den sidan till, Fido

däremot kan du köra lydnad hela dagen lång 7

dagar i veckan o sen jaga när som hur som. Det

spelar ingen roll vad jag gjort så tillvida han

inte är skadad - så är han ALLTID PÅ för att arbeta!

Han är verkligen en turbo turbo med x-tra växel ;o)



Jag hoppas att du fortsätter köra fram dina tjejer

och kanske hittar balans iom att det blir mer ex

agility-träning/tävling. Det är väl bra motor i Kalle?

Du får hålla tummarna för en turbo-valp i den kullen,

och ha valpar ska dom väl inte ha för jämnan?

2011-02-14 @ 20:19:31
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0