Lilla Rut...

Lilla Rut är numera 12 veckor och "tränas" lite smått med små glädjetjut från mattes sida och då och då även en godis eller två. Förutom beröm och godisbelöning så ÄLSKAR hon att kampa... oavsett vad de är hon får kampa med. Ruts "mormor" köpte henne en liten "fejk-uppstoppad-räv" som hon är TOKIG i! Förhoppningsvis ska jag få de filmat sen så ni får se, jag har efter strikta instruktioner från Madofi en liiiten föraning om hur man lägger in de på bloggen.. men vi får se hur resultatet blir :)



Tyvärr får ni vara utan svans, då den VIFTAR SÅ IN I NORDEN - varav den på var och varannat kort hamnar såhär... och ja, de är ingenting jag tänkt träna bort direkt! Förhoppningsvis ser domaren att den sitter där den ska ändå och att hon är en glad skit.



öronen har strulat lite, varav jag trodde det var tänder på gång ett tag. Men efter att varit där och tryckt dit dem ordentligt ligger de fint igen! Vill inte ha fula strutöron på mina hundar så de gäller att ligga i nu medan de är valp!

Jobbet rullar på, jobbade ett extrapass idag då jag egentligen var ledig både idag och imorgon. Imorgon ska jag upp o lägga spår åt Rakel är tanken, sen träna lite lydnad med alla på fm, gå Rakels spår på lunchen, sen på kvällen blir det agilitytävlingar i Bollnäs! Hoppas det blir någon pinne åt oss då!

På lördag är det lydnadstävlingar som gäller, både Irma och Rakel ska starta, båda står inför LP så jag är nåååådigt nervös. Men vafan, de är bara att göra det bästa av situationen som är. Hoppas dock på det bästa... eller satsar på det!

Hemmavid i Söderalaskogen har mamma och pappa skaffa sig en liten sötnos också.. Bella... Men ja, man inser hur jäkla snabb och kvick terriers är på att lära sig saker. Bella är en schweizisk stövare av Luzernersorten... och de är inte många hjärnceller som samarbetar. Men söt är hon som bara den! Bästa är dock att tanken är att hon ska jaga räv alt. hare... men hennes bästa kompis heter Rut och är en borderterrier... Bella älskar Rut och ser upp till henne som sin Gud. varav Bella, stövarn, nu enbart kryper sig fram. In under trånga bänkar, soffor, under staket, krypa och gräva sig in under saker... hon vill nämligen också leka med Rut, och Rut hänger mest där de är trångt. Dock undrar vi hur de ska gå om några veckor... då Bella för tillfället har samma mank som Irma och Rakel... hehe... Bulldozer-Stövarn månne? ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Heja - bilder på rut-strut!

Vad gör väl en svans som inte fastnar på bild

när den sitter på en glad liten söt skit?

Ja, nu när jag talat om för dig hur man ladda

in filmklipp så vill jag minsann se lite Rut-movies.



Kul att du gillade Odie "Snackar skit" filmen,

man måste väl lära dom lite trams oxå..(!?)



Öronstrul & tandskifte går ju hand i hand, gäller

bara att passa på så att man går vinnande ur striden.



Håller tummarna för er på kommande tävlingar - stå på!



ha ha ha Bella blir en gryt-stövare som följer Mickel

ner i gryten ha ha ha

2011-06-28 @ 19:19:56
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0