vad har man gett sig in på?

På natten sover Rut i en bur, för att träna sig att där inne är man tyst, lugn och låter inget. Man sover där. Buren står bredvid min och Gustavs säng och hon är jätteduktig! Stannar i buren tyst och snällt och sover. När jag går upp på morgonen går jag och gör annat i någon minut. och hon stannar och är tyst - detta bara för att jag vill förstärka från början att även om de är liv och ljud utanför, så fortsätter man vara tyst och lugn!

Igår blev det ett test, då jag skulle vara ledare på Brukshundklubben och Irma och Rut var såklart med! Irma fick träna lite lydnad och agilityhinder, Rut fick vara med en stund ute bland liv och folk och kissa och vi gick en liten liten runda i skogen också. Sen var det dags, så in i buren med henne och tränade Irma själv. Bakluckan var öppen och vi gick så att hon inte såg oss, men jag hörde henne. Och tro det eller ej - HON VAR TYST! Himla duktiga tjej! De lär sig SÅ himla fort bara man lägger manken till! Sen när jag kursade de andra fick hon sitta med Irma i samma bur och det gick plättlätt! :)

Idag ska jag skriva tenta sen ska jag börja skrriva på min inlämningsuppgift men jag hoppas de blir lite kort knäppta när jag och RallyRut tränar sen! Dock ska erkännas att McGuyver här hemma inte är nån mästare på att knäppa kort. Ofta liiiiiiite fel saker som blir i fokus.. Men vi fortsätter :)

Kommentarer
Postat av: Malin



Tummen upp för burtränade valpar!

Skicka McG på fotokurs!!

Kan inte låta bli att undra vad

det blir fokus på när han fotar.. hmmm..

2011-06-01 @ 14:02:10
URL: http://www.madofi.se
Postat av: lovisa

allt bra?:

2011-06-01 @ 14:42:21
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Linda Ohlsson

Längtar tills jag får träffa lilla Rut! :)

2011-06-02 @ 22:44:56
URL: http://my.opera.com/Levande

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0