bara sådär ändå...

tycker jag att det känns rejält trist med massa obefogat skitsnack. Känner man att man inte gillar någon som person, var då antingen ärlig och låtsas inte massa eller alternativ två: säg åt dom att du tycker att de är helt slutkörd i huvudet direkt! Då vet man var man ha varandra sen behöver man inte gå och dra sig massa för det.
Det eviga nötandet med andra, om att dens hund gör så, dennes hund gör si och MIN hund är ju så mycket bättre de är bara att... JA VADÅ vill jag bra gärna fråga.

Jag står fast vid att man formar sin hund, och att en viss del kommer från uppfödarens avel och de första åtta levnadsveckorna de faktiskt bor hos kennelmatte och kennelhusse. Det ÄR skillnad på valp och valp och vad man gör med dem de första åtta veckorna, jag tänker även på hur mkt en tik faktiskt formar sin valp under den tiden.. och som alla vet, de är även skillnad på tik och tik!!! Men även det är individuellt. Jag vill ha mina hundar och har en tanke kring avel som jag står för, tycker någon annan något annat så gärna för mig! Alla vill inte ha hundar som ska tävlas i alla grenar o då kan jag förstå att man inte vill ha massa motor.

Dock tycker jag det är ärligast i längden att istället för att tycka så inihelvete om alla andra faktiskt sköta sitt och sitt egna! I slutändan delar vi alla på ett intresse - hundar - och förstå hur roligt vi alla skulle kunna ha tillsammans om inte folk så fort det går bra för någon ska sura och bli förbannad.

Och jag kan vara helt ärlig - har jag trampat någon på tårna är jag den första att sträcka fram näven och be om ursäkt.

Och det här gäller i alla sammanhang. Oavsett om det gäller hundar, skola, kläder osv osv. Jag blir bara less att man inte bara ska få köra sin linje.

Och nu tänker vi sörja att husse är borta hela veckan i Berlin med skolan och ta alla valpar upp i soffan, kolla på film och mysa med filt... passivitetsträning deluxe (kan behövas nu när ALLA är Houidinis av rang....)


Kommentarer
Postat av: Malin



Been there - done that!

Du vet.., vi är ju släkt ;o)



Tack för grattiset på Odie! Hon var superduktig,

kul - då vet man att något fastnar i skallen på

lill-skiten ha ha ha



Vad trodde du benämningen på henne skulle bli

istället för "böld i r*ven"?



Jag kör enligt ett ordspråk när det gäller såna

sammanhang som du nämner i inlägget idag

VARFÖR GÅ TILL RÖVEN NÄR MAN KAN GÅ DIREKT TILL HUV'ET!!?

Det kan man verkligen fråga sig..?? Enligt mitt

tycke så kan man knipa käft om man inte våga/kan

stå för det man säger OCH säga det till den det gäller!



Kramelikramen från me & the gang!



Synd du bor liiite långt bort

*vill se puppysarna*

2011-05-16 @ 14:06:52
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Sarah

Men vad är det för mupp som öppnat käften nu då? Jag önskar bara att du kunde se det som ett kvitto på att du har lyckats, folk är så satans avundsjuka! Jag med, men jag försöker vara snäll... =)

2011-05-17 @ 00:33:18
URL: http://www.borderterriermayhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0