den där Rut...

herregud, är det inte helt fantastiskt så säg?
Idag tog jag ut valparna på sin egna runda och körde lite "lek-lydnadsträning". Mest var det att få vara ute ensam och gå med kennelmatte, men också att få in lite inkallningar på de små. Så fort jag såg att de vände upp ansiktet mot mig, ropades namnet och ni kan ge er på att det kutades till matte med rejält med fart! Duktiga valparna! När man kom fram till matte bjöds det på en liten godbit.. precis lagom nivå på lydnadsträning när man är 2 dagar från att bli 8 veckor gammal!

Och den där Rut. ÅÅÅ, hon är SÅ jäkla rolig! På hennes runda känner jag mig så lycklig. Att det är MIN valp, att vi ska ha kvar en av de små liven och att JAG ska få träna med henne... Hon var så himla duktig, hela promenaden... fantastiskt.. Efter vi gått en kort runda och "tränat" lite inropningar kommer vår ena granne ut... och just då stod Rut och nosade på maskrosor... SÅKLART ska denne granne säga "åååå, vilken söt" vilket såklart gör att Rut slutar med det hon gör och följer efter grannen som går. Jag blir klart less, för jag vill INTE att hon ska kuta efter alla som går på vårt område, varav jag testar att ropa "rut RUT rut, HIIIT!!".. och hon som är nästan ikapp den roliga grannen som dels pratar snällt och dels GÅR under tiden, TVÄRVÄNDER OCH KOMMER TILLBAKA! Kan lova att det var rejält med beröm, pussar och godis hon fick när hon kom tillbaka.. duktiga, duktiga Rutan <3

Dock tycker jag att de är svårt med de där... att folk ska prata massa med valpen när de som ser att hon är under sk "utbildning". Egentligen vill jag säga nåt, men jag låter bli. Dock är de ju så att varje gång hon lyckas med att komma ikapp en sån person och den sen berömmer henne... så raseras ganska många timmar träning för mig... och jag vet inte hur glad folk skulle bli om Rakel eller Irma skulle kuta efter och hålla på och dona... Såna gånger ska man ha Rottweiler ;)

Nej, nu ska jag ta ut hagen och allihop tillsammans så de får leka av sig ute.. Solen skiner men de blåser rejält!



FIRMANZ SEXY LEMON SLAM



Sovstilarna varierar....



och uppmärksamhet vill alla ha...

Kommentarer
Postat av: Ethel

Ja, det verkar vara lite knepigt med att "folk" tror att dom har någon sorts rättighet att hälsa på/prata med och klappa valpar...



Min sämsta/värsta upplevelse vad gäller det hittills är när jag sitter på vår altan och Java ligger där också i solen och vilar sig, då kommer en mamma med ett litet barn ute på cykelbanan och gissa vad mamman gör?! Jo, hon kallar på MIN hund **GRRRR** Java som ÄLSKAR att hälsa rusar självklart fram till stängslet (som vi tack och lov satt upp). Jag blev så paff att jag visste inte vad jag skulle säga... Gör man så???



Jag är minst sagt nyfiken på Rut - jag hoppas vi kan ses!

2011-05-24 @ 22:41:23
URL: http://javaborderterrier.blogspot.com
Postat av: Malin



Skoja min doja att man blir förbannad på vissa

människor man träffar... Men härrom dagen mötte

jag en k***ng som nog tog priset. Fast jag tydligt

tog undan Odie till sidan så går hon nästan ända

fram o pratar med "bebis-röst" -"Sååå gullig du e,

men din mamma verkar inte låta dig hälsa o bla bla

Synd om dig som inte får hälsa bla bla.." Då har man

bara lust att vråla -"Köp en egen valp k**ng j**l!!"



Jag vill inte att mina hundar ska bry sig om vare sig

andra hundar eller människor när jag går med dom i stan

- BASTA! Dom får mer än väl hälsa på folk när JAG

säger det.. *suckar TUNGT*



Det är ungefär samma sak som att en vilt främmande

människa skulle köra ner huvudet i någons barnvagn,

men det har folk vett att inte göra..

2011-05-25 @ 11:38:41
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0