Gustav "hemmafixarn" Hansson

I mitt hushåll är de inte bara jag och massa hundar. De finns också en sambo. En fantastiskt snäll, intelligent och trevlig karl som lystrar under namnet Gustav, älskling eller gusti-hans. En tvåbent individ med mängder av personlighet och humor.

han får mig att skratta från hjärtat och han är min finaste, finaste. Och ännu oftare än att jag skrattar från hjärtat... skrattar jag så jag grinar. För ja... Gustav har alltid de bästa lösningarna på problem som uppstår, enligt hans egen utsago, såklart!

igår var vi och köpte nya gardiner och ny gardinstång. När vi kom hem till lägenheten insåg jag att vi hade köpt en för tunn gardinstång mot för var fästena var, med resultatet att stången ramlade ner = måste lösas. Min plan var helt sonika att åka och byta dem, men Gustav "hemmafixarn" Hansson hade en betydligt bättre lösning.. för då jag insåg att de inte funkade, gick jag iväg och donade med annat och tänkte att... "jaja, jag tar de där sen då"... Så jag säger till Gustav att " ja, vi får väl byta de där imorgon när ja ändå ska till Ersboda - för de passar ju inte"... när jag kommer tillbaka en stund senare utbrister Gustav "de där passade väl visst det!!!".... och ja, gardinstången satt på sin plats och verkade stanna där... Men man är ju ändå som.... medveten om att... ja... hur skulle de där kunna gått till? Så jag gick lite närmare för att undersöka hur han gjorde så att de satt kvar....



svaret? Han hade tejpat MÅNGA varv med vit eltejp.... och jag vart nästan imponerad.. inte av att han tejpat fast vår gardinstång.. men ja vart ändå impad av att han försökt dölja de så bra att han tog VIT eltejp och inte den klassiska svarta... jag fick mig ett gott skratt.. o stången sitter kvar än... hahahhahaha!


Kommentarer
Postat av: Malin



*ha ha ha* Jag skrattar ihjäl mig!

Gustav "MacGyver" Hansson



Göta Petter vad här var bloggat, jag fick läsa ikapp

om allt du skrivit senaste dagarna! Jag var ju tom

omnämnd i din blogg som "en person du beundrar"

- tackar för det!



Så sant som det var sagt - resultaten LJUGER ALDRIG!

Sen finns det kanske olika omständigheter till att

resultaten ser ut som dom gör. I ex Fido's fall -

han har ett 2:a pris i lydnad, o den gången valde

jag att korrigera vissa saker då jag hade en tävling

till bara 2 dagar senare. Han har ex ett 3:e pris i

viltspår, men jag kan inte begära att han (en hund

med STOR jaktlust) ska spåra låtsas-spår när det

står ett synligt vildsvin i skogen.. oh no!



Men som sagt, hundarna är inga maskiner, dom har bra

och dåliga dagar precis som vi människor, sen är det

stor skillnad på hundförare & hundförare... Såna som

du o jag är lika mycket terrier som våra hundar och

ger aldrig upp trots lite "knutor på vägen" för vi

tror på våra hundar!Dom som snackar en massa, skulle

lägga den tiden på att träna sina hundar mer/bättre

istället för att låta sin avundsjuka spridas genom

skitsnack.. - sånt är så j*vla onödigt!

2011-05-30 @ 10:51:45
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Bodil

Håller med om att det var impande med vit tejp!

2011-05-31 @ 13:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0