på schemat för dagen...

Kommit över en rejäl bit älgskinn som idag ska få komma fram och valparna ska få kika på den... ska bli så jäkla kul att se hur de reagerar enskilt på det!

Annars blir det plugg och längta efter bortresta sambon idag. Tur att man har Irma hemma med lite vett i skallen - de där valparna är just nu 200% mesta delen av tiden och dampar värre än jag vet inte vad! Roligt, men det märks tydligt nu varför man säljer dem vid 8 veckors ålder. Nu behöver det sjukt mkt tid och uppmärksamhet - något man ger dem bättre individuellt än i grupp! igår var vi ute som vanligt efter alla mål, men eftersom jag skulle till skogen med jägarexamen på kvällen hade vi fått hundvakt av Lappstintans bästa unge - Karro! Därför tog jag med dem ut 40 minuter på kvällen så de verkligen fick KUTA och jäääklar i min låda vad trött de var o vad de njöt av att komma in sen :)

De hade skött sig så himla bra och Irma med. Hon hade glatt gått med när Karro kom och hämtade henne (trots att Karro aldrig varit hemma hos oss tidigare - min tanke, svår hund att knycka?!?!) och tyckte de var en bra promenad för Karro mutade med lite godis. Hon hade vart glad och gosig fram till ca. 22.00. Då tog det tvärstopp. Det är min läggningstid och det är nog rätt inrutat hos Irma. Varav hon blir en riktig puttis mot Karro, lägger sig på mattan vid ytterdörren och VÄGRAR komma tillbaka - typ "nu ska jag faktiskt hem för jag vill sova med MIN MAMMA!"... när jag kom blev hon toklycklig och kastade sig upp i famnen och satte sig på axeln... Irma är så himla speciell för mig, det är verkligen så.... valparna var måttligt intresserade för de hade fått vara ute så de sov så snällt när jag kom :)



ja... ni ser ju själv ;)


Kommentarer
Postat av: Malin



*ha ha ha* 200% DAMP-valpar!

Har en damp här oxå, hon har gått o blivit

en mördar-snigel - nej vad säger jag..

snigel- MÖRDARE! fy blärken vad hon är nasty

alltså...



Hur gick det med älgskinnet?



Skönt att det funkade bra med hund/valp-vakt

Klart att Irma vill hem o sussa med matte!



Kram kram

2011-05-17 @ 21:07:30
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Eva-Stina

Är det mitt lilla gullegryn som beter sig på detta viset?

2011-05-18 @ 16:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0