helgens bravader

Japp, Rut fick köra Terrierklubbens utställning på lördagen och sedan var det agility på söndagen.
Lördagen inleddes på bästa vis, men skitsnack med alla norrlandstöser och mkt hund såklart!

Bengt Nilsson var de som dömde och direkt jag kom in i ringen utbrast han "MEN, vilken hund du har!". Sedan bara fortsatte det. Jag blir nästan gråtfärdig när alla vräker beröm över vår fina Rut...


foto: Therese Östlund

kritiken:
"En synnerligt tilltalande valp byggd på bästa linjer. Tilltalande huvud med rätt proportioner. Utmärkt över- och underlinje. Välvinklat bakställ. Tanken aning brant i skuldran. I mkt bra hårlag, ett gott rörelseschema för asin ålder." BIR-valp med HP.

Tyckte de skulle vara kul att vara kvar i finalringen men domaren som dömde där ville ha de där mer extrema. ingen parson, tysk border eller jack russell gick vidare så. Däremot DandieDinmont-terrier, airedale, bedlington och en amstaff. Tråkigt att ingen "vanlig slit och slängras" kan gå vidare. Men man får ju vänja sig. De är ju just därför jag egentligen inte gillar utställning heller!

Söndagen då. STOLPE UT IGEN. Skit också. Irma segade lite, vi kom på fjärde plats i agilityettan... tre fick pinne - just de som vi ville ha för vårt uppflytt! Men men. nästa helg tar vi nya tag igen!

Idag kom också äntligen vår nya bilbur, så idag var jag faktiskt och köpte skvalpfria skålar och nya bäddar och la in samtidigt som jag var på apoteket och köpte nässprey.

Rut lever verkligen upp livet här hemma, även om hon precis kommit på plus igen efter förra veckans bravader... behöver jag nämna ätning av människobajs och en tygbur som blev SLAKTAD? behöver jag säga att hon tugga bort BOTTEN AV DEN; så jag fattade noll när hon var utanför buren för den var ju hel... Hon hade helt sonika bara ställt sig upp, kastat sig ut och botten (OCH IRMA!!!) låg kvar i buren och allt såg helt ut... tills jag lyfta på buren...

Andra saker jag kan reagera på vid ringside är att de är skitmärkligt att i parsonringen (som räknas som JAKTRAS) FANNS INTE EN ENDA HUND I JAKTKLASS. Fan skandal. I borderterrier fanns det åtminstone tre. Även om man tror att ingen egentligen ska gå i öppen. Men men.

Nu ska jag och Irma banne mig ha uppflytt nästa helg. Ni håller väl tummarna?

Kommentarer
Postat av: Malin

Heja Rutan!



Skandal i Parson-ringen - I hear ya!

(you have mail)



Vill se bilder nu där buren är på plats,

nya skålar, bäddar o allt ;)



Du är så välkommen till Skåne så!

Kom HIIIIIT med dig!



Ser väl inte ut som att vildsvinen står på varann..

Du vet i "Kasta Gris" så är det en otillåten position

då den räknas som onaturlig för grisar *skrattar*

2011-09-19 @ 19:12:20
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Linda

Vi håller tummar och tassar!

2011-09-20 @ 23:06:08
URL: http://leevande.wordpress.com
Postat av: Mimmi

Men i fortsättningen kan du se Delsbostintans Paint it Black i jaktklass i parsonringen. Bra eller hur? Mimmi,

2011-09-22 @ 19:59:50
URL: http://www.delsbostintans.se
Postat av: Eva-Stina

Ler så munnen fastnar bakom öronen åt Ruts påhitt. Kiwi hon hittar på hon oxå men en dag överträffade alla andra. Jag hade båda hundarna i buren i vår stora bil. Gick ifrån för att träffa några kompisar ca 5 min. När jag kommer tillbaka sitter båda hundarna utanför (stål)buren med stängda dörrar !!!

2011-10-04 @ 21:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0