Måndagsmys



husse och Irma

Vilken härlig ledighet, ALLDELES för mycket ledighet och ALLDELES för lite plugg men SÅ välbehövligt. Hussen och jag insåg att detta är första gången sedan vi träffades och slog oss ihop som vi är ledig mer än två dagar tillsammans SAMTIDIGT. Underbart! Mycket film, skitsnack i sängen, god mat och kaffedrickande medan vi löst världsproblemen tillsammans men har även blivit långpromenader och massor av lydnadspass för mig och tjejerna. Irma har också hunnit blivit trimmad och Rakel och Rut har putsats inför dubbelutställning i sommar. Man hinner så mycket när man är ledig!

Idag körde jag igenom alla hundarna på morgonen, och vid lunch drog jag och Irma iväg till Eva för privatträning och allmän kommendering. Så taggad nu att tävla trean och snart lydnadsklass ELIT! Känns superhäftigt... tycker jag nyss var helt grön och nu känner vi oss NÄSTAN rutinerade ;)

Rut och jag har börjat träna in vittringen, hon är duktig och använder nosen men tar helst pinnen och lägger sig i ett hörn och gnager allt hon kan på den innan jag hinner ta av henne den... jaja, det ska nog ordna sig för henne med! :)

Rut har också fått träna mycket utställnings-stå och nu jäklarns STÅR hon stilla och bra när jag säger till.... tycker hon ska förstå att hon ska stå still även när folk klämmer och känner på henne och när alla säger fina saker till henne. Men där är vi lite oense fortfarande, skulle man kunna säga.

Rut och jag kör på ganska bra nu trots hennes dumma tass, och läggande och ställande under gång är på gång... helt klart. Tränar också mycket apportering, hon tar den, håller den MEN backar och morrar samtidigt. Vet inte riktigt hur jag ska göra det. Provade att sätta henne mot en vägg på två sidor, bak och till vänster om henne för att få henne att sitta still men då backade hon upp på väggen... har också provat ha på ett koppel och sen stå på kopllet så att hon inte kan flytta bak så långt då men njaaaa. Funkar inget vidare. Får klura hur mycket fokus jag ska lägga på just det momentet också, huvudsaken sen är att hon ska ha den riktigt apporteringen, 1ans tycker jag är rätt dum ändå!

Irma fick göra en platssittning + platsliggning som på tävling, satt och låg tryggt och bra så nu är det bara att ösa på slutet så vi kan starta nån gång!

Kommentarer
Postat av: Malin

Mysigt med långledigt!

Hoppas få se dig & hundarna ute & tävla

snart igen - det är ju därför man tränar ;)



NUUU finns uppis på bloggen & minsann

nya filmklipp på hemsidan - tadaaaa!



Kramar från oss!

2012-04-11 @ 20:20:44
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Mamma

Lilla gumman! Det var så roligt att du kom hem i helgen och tog lilla Wilma med dig. Världens gulligaste brudtärna - med tjockt skinn på näsan! Heja, Wilma!

Och så fick jag ju träffa lilla sjuka Rutan som skuttade allt vad hon kunde - nästan värre än förut. Och vad roligt det var när mormor tog fram kraxfågeln ur lådan. Då blev hon till sig, ska jag säga....

Ge dem en extra kram ikväll från mormor!

2012-04-15 @ 21:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0