Fi J(G)CH LPI J Bombax On Air

Älskade Rakel... med CERT från utställning är hon inte "bara" en borderterrier av utmärkt typ och storlek. Domaren konstaterade efter hennes A-prov i Finland att "tiken iverskäller när hon gräver sig genom sanden men gräver fort och forcerar hindret. Attackerar räven snabbt och gallret tas bort. Detta är en tik med passionerat och vasst skall, med mycket skärpa och rejält med dådkraft. Provet avbröts efter en minut för att ingen skulle komma till skada." A49, näst högst poäng fick Rakel då hennes iverskall drog ner en poäng på grävningen. Men vadfan gör väl det, finsk jaktchampion och jag börjar känna mig väldigt tillfreds med mina avelstikar här hemma....
 
 
 
Rut fick starta två prov, hon är ju bara sexton månader och ja.... dum som jag var trodde väl jag att hon var för ung för att klara de finska proven som ändå är tuffa... och borderterriers ska ju vara så omogna... Men Rut smäller på med B43 på första provet... och andra provet hon startar tar inte ens en minut innan hon smällt till med ett B44. Grovt och djupt impad matte. Det finns en "devil" under de där yviga skägget... Knappt sex kilo Rut tar mer än gärna en räv eller två i sina käftar! Känns surt i efterhand att veta att hon utan problem klarat ett championprov om jag gett henne chansen, men vafaaaan! Det blir en Finlandsrunda igen då senare!
 
 
Rut, Firmanz Sexy Lemon Slam, LPI, förstapris på anlagsprov i gryt, excellent på utställning och två godkända B-prov i Finland! (16 månader)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0