Men herregud!

vad tomt det är här nu... främst för att vi gifter oss på lördag, och jag har tagit på mig mat och bak själv tillsammans med några av de närmaste.... = mycket att göra. Vi kommer att gifta oss nu 21/7 i Söderala kyrka klockan 14:00. Efteråt kommer vi att gå tillsammans alla 70 (!!!) och äta, fika, dricka kaffe, fira och dansa resten av natten. För mig gäller nog dock inte natten så värst, på söndagen ska jag och Irma tävla så de blir nog gaaanska tidigt ändå :)

Rut och jag har iallafall debuterat på lydnadsplanen - och vilken debut!!

Lite nervös var jag, dels har hon aldrig blivit riktigt kommenderad - det blev liksom inte så efter skadan och så. Dock tycker jag att hon ska klara det ändå, hon är ju van att vara med överallt och är överlag rätt oberörd så sagt och gjoirt åkte vi till Järvsö förra torsdagen och körde LK1! 173 poäng - där apporten blev nollad. Ni förstår väl att RUt inte kan hålla i den när alla applåderat på alla andra moment och hon faktiskt börjar bli trött? Nej, istället tog hon den SÅÅÅ snyggt... och SPRINGER ÄREVARV MED DEN! haha. Ja, alla fick sig ett gott skratt och domare, publik och funktionärer kom fram och berömde henne för attityd och glädje i samarbetet. Lydnad är verkligen Ruts cup of tea!! Debuten innebar också en andraplats av ett startfält på drygt 10 hundar.

På lördagen samma vecka (två dagar senare) åker vi till Gävle och kör igen. Superfint gick Rut hela tiden... men ännu mer applåder från publik. Och skrapade ihop 179,5 med nollad apport. Det är fruktansvärt fina poäng och hon vann solklart över allihop! Min fina älskling...
Söndagen kör vi igen... När vi kommer in på plan regnar det, men Rut glada humör kan INGET stoppa och hon gick fint. Dock gjorde regnet att hon gick lite längre fram i position under linförigheten för att inte få vattenstrålen från min jacka i ögat och hennes poäng drogs då ner från hennes 8,5 som hon haft de andra två gångerna till 7,5.. Men men. 179,5 och inget nollat moment och Rut har verkligen kommit igång med sin lydnadskarriär! LPI är klart och nu ska vi starta tvåan om ett par veckor...

Min bästa hundcoach Eva ska komma nästa vecka och då ska vi gå en tredagars kurs för henne - Rut och jag! Ska bli grymt skoJ!

Nu ska jag baka liiiite mer innan de är dags att slänga sig - man kan ju inte ha svarta ringar under ögonen när man gifter sig??!?!?



Numer alltså LPI Firmanz Sexy Lemon Slam

Efter bravaderna under helgen då vi sov på hotell med hussen i huset var Rut totalt slut. haha, sov gott i nysoffan. Hon är nu också i dagarna helt nertrimmad och är anmäld till tredagars utställning i Högbo som går av stapeln sista dagarna i augusti och början av september!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0