VFU, övertaggad hund och tjockmagen

Ja, nu har jag börjat min fem veckor långa VFU-period, och är faktiskt redan klar med två. Jag stormtrivs, go och trevlig personal och superfina och härliga ungar! Superkul! Idag jobbade jag mellan 9-13 sen har jag suttit och gjort planeringar hemma för grejer jag ska göra med barnen i veckan...
 
Rut och jag var och tävlade i helgen... Hm. Vi har ett stort problem just nu och det är att hon blir SJUKT överhet när vi ska tävla. Det resulterar i att det blir slarv på alla slut och ibland är hon så het att hon inte tex tar sig iväg på hopp över hinder utan istället och kör target på tävlingsledarens fot.. attans... momenten sitter ju så känns ruggigt surt att vi ska ha det här problemet. Klurar fortfarande hur jag ska få till det - hon känner ju så väl när det är tävling och det blir inte bättre när hon känner att folk tycker hon är rolig.. Kom säkert fram 10 personer och tyckte om hennes hörliga attityd, och jo, de gör jag med men de kanske är lätt att garva åt och tycka se häftigt ut på sidan. Hon får absolut vara sitt vilda jag bara hon kan fokusera sig igenom momenten....
 
Jag växer och frodas och nu är det inte ens fem veckor kvar. HJÄLP! haha
 
 
Nu ska jag ta ut hundarna innan det är dags för kvällsmöte på jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0