internetmiss

vårt internet har vart borta i över två veckor. sjukt länge! har ju internet på jobbet men där vill jag ju inte sitta och skriva här :) jag har fullt upp, med allt. Två kurser i veckan, och idag är det redje gången för Rakel :) hon är sur - som fan - men det går bättre och bättre. Hon har även lärt sig att slicka sig om munnen på kommando - ganska kul grej :)

Irmas trotsålder är värre än värst, så det blir typ kommando - hund skiter i matte - skäll - kommando - hund lyder matte. Störande när hon har varit klockren på allt tidigare. Men det ger sig, vissa dagar går det bättre osv. Egentlkigen ska jag inte klaga. det går fortfarande att ha henne lös överallt. Hon larvar sig mest när vi går viltspår och nä'r vi kör rena lydnadspass med fot och grejer på plan.
Fjärrdirigeringen går iaf mkt bra! förr larva hon sig med att om man sa sitt och sen ligg så gjorde hon det där borta där man lagt henne , men sen när man sa sitt igen - då sprang hon till min sida och satte sig fot... Men nu, ja funkar det bra!
Nu sa jag snart ut och gå en rejäl sväng med alla (4 vovvar).. Bror ska skicka hit sin parson som jag ska lära fot medan han är i Stockholm och jobbar.
hörs!

Kommentarer
Postat av: Linda & Deamon

Jaa, prova! :)



Vad går du för kurser nu då? :)



Ja det skulle vara jätte trevligt! Du håller på med viltspår va? Är sugen på att testa det och se om det är någon hit för oss! Har läst en bok om det nu, så har bildat mig en uppfattning om vad det är i alla fall :) Men som sagt, man vill ju få lite råd och tips från någon som kan så det inte blir fel från början. Du kanske har lust att agera ''instruktör''? :) Verkar inte vara såå många som håller på med det. Förutom jägare då, men vet inte om jag har så stor lust att luffsa runt i skogen med en 50 årig man ;) haha!



Haré bra!

2009-09-05 @ 02:20:58
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Ja men precis. Man är inte rädd fäör hunden utan människan som håller i kopplet!



Skulle vara jätte kul om du ville lära oss :) Har jagat runt efter kurser men det verkar inte finnas så bra utbud på det. Kennelklubben hade en men vågade inte boka upp mig på den då jag inte vet om jag är hemma. Har kollat upp lite med bod och klöver, och blod får jag gratis av en kompis som är köttansvarig på en butik. Men klövar, vart får man tag på det? Tar kontakt med någon jägare eller?



Vore jätte kul att köra igång med lite viltspår! Personspår håller vi på med och det tycker vi är jätte kul, Deamon är jätte duktig :) Även lite sök.



Som sagt, skulle vara kul att ha någon träningskompis över huvudtaget :)

2009-09-07 @ 14:29:23
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Vad snällt :) Hur mycket vill du ha betalt då? Jag tar ju upp din tid liksom!



På onsdagar har jag fortsättningskurs i lydnad så all energi läre väl gå åt till det. Han är ju inte så gammal än, han blev 1 år och två månader idag och har kommit in i en riktig trots-period :P



Hittills har han gått jätte bra ihop med alla hundar han träffat :) Det är många som vet att dom kan ''droppa'' sina vovvar hos oss så han är van vid att det kommer nya vovvar ut och in ganska ofta :) Men som sagt, vi får ju läsa dom och se :)



Jag har ganska fullt upp den här veckan. Helgen är också ganska full, ska på kurs på söndag igen. Men någon dag nästa vecka då? Och vart ska vi ses? :)´



Vad snällt av dig att ställa upp :)

2009-09-07 @ 20:28:18
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Jo det är ju sant, är väl inte direkt krävande att leka med klöven :) Men får besök på dagen på onsdagen så passar inte ändå :/ Typiskt!



Ja jag är ledig hela dagarna! Så i princip kan jag vilken dag som helst nästa vecka :) Den här veckan är det lite fullt upp, ska nog iväg och eventuellt köpa bil på torsdag eller fredag också sen blir jag borta i huddik hela helgen..



Låter kanon! :)

2009-09-08 @ 12:35:37
URL: http://deamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0