om att ge upp...


Foto: A-K Bergh

Flera gånger har jag varit beredd att lägga ner Irmas utställningskarriär.. I början av 2010 sa jag tom öppet att detta skulle bli det sista år jag la ner så mycket pengar på utställlning på henne, släpper det inte i år lägger jag ner med hennes utställning, ungefär.
Hon har ju gått helt Okej, vinner alltid jaktklass... Placerar sig bland bästa tikarna och får CK. punkt. Ganska irriterande, utställning efter utställning.
Framförallt när jag själv tycker att jag äger världens finaste hund, faktiskt.

Så jag åker på Lilla Sthlm och tycker att hon är i fin kondition och Irmas uppfödare som irma tycker väldigt mycket om får ställa, jag är inte så bra på det där tänker jag...
och Irma blir bästa tik. blir bästa borderterrier för dagen. Får cert. vinner CACIB!

Och plötsligt, så bara släpper allt. Jag grät av glädje, och det tror jag aldrig har hänt förr. Inte när jag vunnit stora simtävlingar, placerat mig på prispallen i SM i simning.
Men när min fina hund som faktiskt är så sjukt sanslöst fin och underbar på alla sätt, äntligen får det att lossna i utställningsringen. Då lossnar det för mig också.
Och fan vad skönt det känns att inte bara jag tycker att denna hund är outstanding!

och ännu bättre känns det att en border som går i jaktklass, (där faktiskt alla bordrar här hemma!) vinner alltihop, gör det hela ännu bättre. För hon är inte bara vacker som en dag, hon är en jävel på att jobba.. också...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du ska aldrig ge upp, Frida! "Bättre det trä som böjs än det som brister" - ett ordspråk som jag just har haft prov på med niorna... Passar bra på dig... Det låter som det brister men du är seg som tusan. Skriker lite (eh..., mycket, menar jag) och sen biter du ihop och kommer igen... Älskar dig, lilla gumman!!

2010-04-19 @ 12:29:00
Postat av: susanne

Härligt att läsa ditt inlägg om att aldrig ge upp. Jag har själv en härlig hund som i utställningssammanhang placerar sig i topp men.... som du berattade om, det blir bra placeringar och CK men sedan blir det stopp. Det är frustrerande och jag hade tänkt lägga ner utställningsverksamheten men nu kanske så gör jag möjligen några försök till.

Lycka till framöver

2010-04-22 @ 09:44:45
Postat av: Lisa

Nu trillade poletten ner lite för mig. Jag funderade på hur du hade trillat in på min sidan, men jag gissar att din bror heter Viktor? :)



Jag håller på med allt möjligt. Bruks, lydnad, viltspår, agility, drag, utställning och freestyle (det senaste bara på hobbynivå). Det skulle vara riktigt kul att hamna i Söderhamn faktiskt. Jag gick A1:an förra året och har hållt två kurser sen dess och min tredje startar nu på måndag. Det är så jäkla roligt! :)



Vi lär ju säkert ses om jag skulle få jobbet. Jag kommer väl att bo på klubben första tiden skulle jag tro.



Kram Lisa

2010-04-23 @ 00:03:00
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com
Postat av: Lisa

Kul med debut i lydnad. När jag debuterade med min cocker så skrattade alla :) Både domare, publik och tävlingsledare. Vi hade jätteroligt! :)

Jag ska faktiskt tävla båda mina hundar imorgon, så vi hoppas på två första pris!



Jo, jag simmade tidigare. Jag slutade i samma veva som jag flyttade ner till Umeå och har lagt mitt krut på hunsporten nu istället. Det är faktiskt mycket roligare, och så slipper man tänka på vad man äter hela tiden ;)



Ha de gött!

2010-04-24 @ 14:45:14
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0